Główny indeks frachtu morskiego Baltic Exchange, trzeci tydzień z rzędu notuje znaczny wzrost dla segmentów capesize i panamax.
Podsumowując zakończenie ubiegłego tygodnia, wskaźniki Baltic Dry Index dla statków typu capesize, panamax i supramax wzrosły o 66 punktów, czyli 3%, do poziomu 2281 i jest to najwyższa wartość od września 2019 roku.
Główny indeks zakończył tydzień ze znacznym wzrostem, bo aż o ponad 16%.
Indeks panamax wzrósł o 153 punkty, czyli 5,4%, do 2975 i jest to najwyższy poziom od września 2010 r. Indeks wzrósł w ciągu tygodnia o ponad 32%, co jest najwyższym tygodniowym wzrostem od średniej z 19 czerwca 2020 r.
Średnia dla panamaxów, które zwykle przewożą ładunki węgla lub zboża od około 60 000 do 70 000 ton, wzrosły o 1373 USD, czyli do poziomu 26 773 USD.
Indeks capesize wzrósł o 68 punktów - 3%, do 2344, i jest to najwyższy poziom od 26 stycznia 2021. Średnia tygodniowa wzrostu to aż 16%.
Na giełdzie towarowej Dalian odnotowano spadek wartości chińskich terminowych kontraktów na rudę żelaza i koks. Spadek ten był konsekwencją perspektywy dalszych cięć w produkcji w Tangshan – rejonu, który jest największym producentem stali.
Według danych Refinitiv Eikon indeks supramax wzrósł o 8 punktów, do 2122, najwyższego poziomu od kwietnia 2017 roku.
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi
Sea Cargo Charter rozszerza swoją działalność aby przyspieszyć dekarbonizację żeglugi