Główny indeks frachtu morskiego Baltic Exchange, trzeci tydzień z rzędu notuje znaczny wzrost dla segmentów capesize i panamax.
Podsumowując zakończenie ubiegłego tygodnia, wskaźniki Baltic Dry Index dla statków typu capesize, panamax i supramax wzrosły o 66 punktów, czyli 3%, do poziomu 2281 i jest to najwyższa wartość od września 2019 roku.
Główny indeks zakończył tydzień ze znacznym wzrostem, bo aż o ponad 16%.
Indeks panamax wzrósł o 153 punkty, czyli 5,4%, do 2975 i jest to najwyższy poziom od września 2010 r. Indeks wzrósł w ciągu tygodnia o ponad 32%, co jest najwyższym tygodniowym wzrostem od średniej z 19 czerwca 2020 r.
Średnia dla panamaxów, które zwykle przewożą ładunki węgla lub zboża od około 60 000 do 70 000 ton, wzrosły o 1373 USD, czyli do poziomu 26 773 USD.
Indeks capesize wzrósł o 68 punktów - 3%, do 2344, i jest to najwyższy poziom od 26 stycznia 2021. Średnia tygodniowa wzrostu to aż 16%.
Na giełdzie towarowej Dalian odnotowano spadek wartości chińskich terminowych kontraktów na rudę żelaza i koks. Spadek ten był konsekwencją perspektywy dalszych cięć w produkcji w Tangshan – rejonu, który jest największym producentem stali.
Według danych Refinitiv Eikon indeks supramax wzrósł o 8 punktów, do 2122, najwyższego poziomu od kwietnia 2017 roku.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych