Baltic Dry Index osiąga już drugi w tym tygodniu szczyt. Notuje się wzrosty dla wszystkich wskaźników.
Baltic Dry Index śledzi wskaźniki dla statków typu: capesize (pow. 80 tys. ton nośności), panamax (60-80 tys. ton), supramax (35-59 tys. ton) oraz handysize (10-35 tys. ton), przewożących towary masowe. Wartość indeksu wzrosła o 88 punktów, czyli 4,4% do 2,105 w odniesieniu do odnotowanego szczytu we wrześniu 2019 r.
Główny indeks frachtu morskiego Baltic Exchange, w dniu 17 marca wzrósł do blisko 1-1/2-letniego maksimum, szczyt wartości panamax spowodowany był znacznym wzrostem popytu na ziarno przez chińską gospodarkę.
Indeks panamax zyskał 211 punktów, czyli 8,9% i aktualnie jest na poziomie 2583, najwyższym od września 2010 roku. Średnie dzienne zyski panamax, które zwykle transportują ładunki węgla lub zboża od około 60 000 ton do 70 000 ton, wzrosły o 1896 USD, czyli do 23245 USD.
Notowania indeksu capesize wzrosły o 79 punktów, czyli 3,8% do 2162 i jest to najwyższa wartość notowana w tym roku.
Odnotowano również wzrost wartości indeksu supramax o 12 punktów do 2091, i jest to najwyższy poziom notowany od kwietnia 2017 roku (dane Refinitiv Eikon).
"Wydaje się, że jest to idealny czas dla rynku transportu ładunków masowych" – skomentował główny analityk stowarzyszenia żeglugowego BIMCO Peter Sand.
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Ukraińska agencja wskazała firmę, która zajmie się sprzedażą superjachtu zarekwirowanego rosyjskiemu oligarsze
Ciemne chmury nad Orlen Trading Switzerland. Utracone zaliczki dotyczyły ropy m.in. z Wenezueli
Władze USA decydują się na trzykrotne zwiększenia cła na stal i aluminium z Chin. Celem jest ochrona własnego rynku