Baltic Dry Index osiąga już drugi w tym tygodniu szczyt. Notuje się wzrosty dla wszystkich wskaźników.
Baltic Dry Index śledzi wskaźniki dla statków typu: capesize (pow. 80 tys. ton nośności), panamax (60-80 tys. ton), supramax (35-59 tys. ton) oraz handysize (10-35 tys. ton), przewożących towary masowe. Wartość indeksu wzrosła o 88 punktów, czyli 4,4% do 2,105 w odniesieniu do odnotowanego szczytu we wrześniu 2019 r.
Główny indeks frachtu morskiego Baltic Exchange, w dniu 17 marca wzrósł do blisko 1-1/2-letniego maksimum, szczyt wartości panamax spowodowany był znacznym wzrostem popytu na ziarno przez chińską gospodarkę.
Indeks panamax zyskał 211 punktów, czyli 8,9% i aktualnie jest na poziomie 2583, najwyższym od września 2010 roku. Średnie dzienne zyski panamax, które zwykle transportują ładunki węgla lub zboża od około 60 000 ton do 70 000 ton, wzrosły o 1896 USD, czyli do 23245 USD.
Notowania indeksu capesize wzrosły o 79 punktów, czyli 3,8% do 2162 i jest to najwyższa wartość notowana w tym roku.
Odnotowano również wzrost wartości indeksu supramax o 12 punktów do 2091, i jest to najwyższy poziom notowany od kwietnia 2017 roku (dane Refinitiv Eikon).
"Wydaje się, że jest to idealny czas dla rynku transportu ładunków masowych" – skomentował główny analityk stowarzyszenia żeglugowego BIMCO Peter Sand.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych