• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

M. Kołodziejczak (KO): agroport w Gdyni powinien powstać i być pod nadzorem spółki Skarbu Państwa

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski M. Kołodziejczak (KO): agroport w Gdyni powinien powstać i być pod nadzorem spółki Skarbu Państwa

Partnerzy portalu

Fot. GospodarkaMorska.pl

Będę namawiał ministra rolnictwa do tego, aby powstał agroport w Gdyni i był w pełni pod nadzorem spółki Skarbu Państwa. Polacy powinni mieć kontrolę nad tym co się w nim dzieje - powiedział w Studiu PAP wiceminister rolnictwa Michał Kołodziejczak (KO).

Kołodziejczak w czwartek w Studiu PAP pytany o to, co dalej z budową agroportu w Gdyni podkreślił że "dzisiaj dopiero wchodzimy do resortu (rolnictwa) i ustalamy strategię, ale moje zdanie jest takie, że taki agroport powinien powstać i być totalnie pod nadzorem spółki Skarbu Państwa".

"To my powinniśmy mieć pełną kontrolę nad tym, co tam się dzieje i operatorem agroportu też powinna być spółka Skarbu Państwa, spółka, która będzie zależna od nas, od Polaków i będzie działała zgodnie z interesem. Nie tak, jak Prawo i Sprawiedliwość na koniec zrobiło, że głównym czynnikiem tego, kto będzie dzierżawił port, będzie czynnik finansowy; ten, kto więcej zapłaci" - powiedział.

Wiceminister rolnictwa podkreślił, że "wielkie międzynarodowe konsorcja są w stanie nawet dokładać do tego, by w niektórych państwach przejmować kontrolę, dokładać pieniądze".

Kołodziejczak pytany o to, czy będzie namawiał nowego ministra rolnictwa i rozwoju wsi Czesława Siekierskiego do tego, by agroport powstał odpowiedział" "tak jest". "Taka jest moja rola, żeby stać po stronie interesu rolników i tutaj moja pozycja się nie zmienia, a to jest interes polskiego rolnictwa i Polaków" - dodał.

W miniony czwartek sejmowa komisja rolnictwa wezwała Prezesa Rady Ministrów do podjęcia działań, prowadzących do unieważnienia postępowania konkursowego w sprawie wydzierżawienia terminala zbożowego w Porcie Gdynia.

W piątek dział marketingu Portu Gdynia przekazał PAP, że informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty została opublikowana na stronie internetowej spółki 8 listopada br. "Najwyższą ilość punktów otrzymała oferta konsorcjum spółek: Szczecin Bulk Terminal Sp. z o.o., Tapini Sp. z o.o. oraz Ribera Sp. z o.o." - podał przedstawiciel spółki.

W przesłanej PAP informacji zaznaczono, że przetarg - zgodnie z ogłoszoną specyfikacją postępowania - zakończy się w dniu zawarcia umowy dzierżawy.

"Do zawarcia umowy dzierżawy niezbędne są: uzyskanie przez dzierżawcę (oferenta) zgody prezesa UOKiK na koncentrację; zgoda ministra właściwego ds. gospodarki morskiej wyrażona w formie decyzji administracyjnej oraz zgoda Walnego Zgromadzenia Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A." - przekazał dział marketingu Portu Gdynia.

Autor: Adrian Kowarzyk

amk/ drag/

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.