Minister klimatu, Michał Kurtyka wziął udział w panelu dyskusyjnym zorganizowanym przez World Nuclear Association. Panel poświęcony był omówieniu metod, przy pomocy których poszczególne kraje chcą ożywić gospodarkę, stworzyć nowe miejsca pracy w procesie wychodzenia z kryzysu przy założeniu budowy zielonej gospodarki i zrównoważonego systemu energetycznego.
Obok ministra Kurtyki podczas panelu głos zabrały osoby zaangażowane w tworzenie strategii i polityk w zakresie miksu energetycznego: Laszlo Varro (IEA), Scott Foster (UNECE), Rafael Mariano Grossi (IAEA) William Magwood (OECD NEA) oraz Jurabek Mirzamakhmudov (Zastępca Ministra ds. Energii Uzbekistanu).
Minister Michał Kurtyka podkreślał, że Polska to kraj, w którym, w przeciwieństwie do pozostałych państw Europy Środkowo-Wschodniej, za poprzedniego ustroju nie powstały elektrownie atomowe. Z tego względu, nasz miks energetyczny obarczony jest bardzo wysokim udziałem węgla. Obecnie stoimy przed ogromnym wyzwaniem, jakim jest przebudowa systemu elektroenergetycznego. Dużą rolę ma w nim odegrać czysta energia z atomu. „Wnioski z raportów IPCC (Międzynarodowego Zespołu ds. Zmian Klimatu) i IEA (Międzynarodowej Agencji Energetycznej) jasno wskazują na znaczący potencjał energii jądrowej w osiągnięciu wymiernych i radykalnych redukcji emisji gazów cieplarnianych w skali globalnej” powiedział minister klimatu.
Szef resortu klimatu zwrócił tez uwagę, że – zwłaszcza w kontekście postpandemicznego kryzysu gospodarczego – rozwój energetyki atomowej otwiera nowe możliwości dla polskiego rynku pracy. „Energetyka atomowa jest szansą dla polskiego przemysłu. To okazja na rozwój wyspecjalizowanych kompetencji kadrowych, powstanie nowych miejsc pracy oraz generowanie wartości dodanej dla krajowej gospodarki” – podkreślił.
World Nuclear Association to międzynarodowa organizacja promuje energetykę jądrową oraz wspiera firmy wchodzące w skład globalnego przemysłu jądrowego.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych