• <
nauta_2024

Krótsze i sprawniejsze przejazdy trasą kolejową z Kutna, w tym do PKN Orlen

ew

21.07.2020 10:29
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Krótsze i sprawniejsze przejazdy trasą kolejową z Kutna, w tym do PKN Orlen

Partnerzy portalu

Krótsze i sprawniejsze przejazdy trasą kolejową z Kutna, w tym do PKN Orlen - GospodarkaMorska.pl
fot. mat. prasowe

Skrócenie czasu podróży i sprawniejsze przejazdy składów towarowych do rafinerii PKN Orlen w Płocku to efekty prac na linii kolejowej nr 33 z Kutna. Dobiegły końca główne roboty na odcinku Łąck - Płock Radziwie. Wartość inwestycji to ok. 12 mln zł - podały PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK).

Informując we wtorek o przedsięwzięciu PKP PLK przypomniały, że na trasie kolejowej Płock – Kutno ruch pociągów odbywa się po dwóch torach. Spółka przekazała, że "zakończyły zasadnicze prace na szlaku Łąck – Płock Radziwie". Zaznaczyła przy tym, że wykonawca realizuje jeszcze pozostałe roboty. "Zadanie pozwoli na zwiększenie prędkości pociągów z 60 km/h do 100 km/h" - podano w komunikacie.

Według PKP PLK, dzięki inwestycji, "mieszkańcy Płocka zyskają lepsze połączenie z Kutnem oraz magistralą Poznań – Warszawa, a także w kierunku Łodzi". "Wprowadzenie toru bezstykowego obniża poziom hałasu i oddziaływania linii na otoczenie. Na prace przeznaczono 12 mln zł" - podkreślono w informacji. Spółka przekazała jednocześnie, że jednym z efektów prac na linii z Kutna do Płocka będzie "skrócenie czasu podróży oraz sprawniejsze przejazdy składów towarowych do płockiej rafinerii PKN Orlen". "Łącznie na poprawę jakości przejazdu na mazowieckiej trasie PLK przeznaczyły blisko 60 mln zł" - podano w komunikacie, odnosząc się do kosztów modernizacji linii kolejowej Kutno - Płock.

Wśród zrealizowanych tam zadań wymieniono m.in. prace na odcinku Gostynin – Łąck, gdzie wymienione zostały szyny i podkłady. "Poprawiono odwodnienie linii i uzupełniono tłuczeń. Wzmocniono konstrukcję 2 obiektów inżynieryjnych. W zakresie prac był wiadukt kolejowy w Łącku. Stalowy obiekt został oczyszczony, naprawiony i zabezpieczony. Na dwóch przejazdach w Łącku, dzięki pracom na jezdni, zwiększono poziom bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym" - wyliczyły PKP PLK. Spółka wspomniała, że prace na odcinku Gostynin – Łąck są kontynuacją rewitalizacji trasy Kutno – Płock w trzech poprzednich latach, a ich efektem było np. skrócenie czasu podróży między o ok. 10 minut - obecnie najkrótsza podróż pociągiem wynosi ok. 1 h.

Jak poinformowały PKP PLK, wykonano wówczas zadania na odcinkach: Florek – Strzelce Kujawskie, Strzelce Kujawskie – Sierakówek, Sierakówek – Łąck, za 45,6 mln zł, podobnie jak teraz, ze środków własnych spółki. "Sprawniejsze przejazdy pociągów i wzrost poziomu bezpieczeństwa przyniósł remont 750-metrowego mostu kolejowego w Płocku i mostu w Gostyninie nad rzeką Osetnicą. Wymieniono blisko 30 km torów, co pozwoliło przywrócić prędkość pociągów do 100 km/h. Łącznie zmodernizowano 19 obiektów inżynieryjnych, w tym 9 mostów, 1 wiadukt i 9 przepustów" - podała spółka. Podkreśliła, iż dzięki wymianie nawierzchni na 22 przejazdach kolejowo-drogowych wzrosło bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.