Po wtorkowej zapowiedzi przejęcia Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa (PGNiG) przez Orlen, akcje tej pierwszej spółki na warszawskim parkiecie drożały. Z kolei walory płockiego koncernu, po chwilowym wzroście, znalazły się pod kreską.
We wtorek Orlen poinformował, że został podpisany list intencyjny ze Skarbem Państwa ws. przejęcia kontroli kapitałowej nad PGNiG. Dodano, że wiodącą rolę w procesie konsolidacji kapitałowej i organizacyjnej płockiej spółki i PGNiG będzie pełnił Orlen jako podmiot mający przejąć kontrolę nad PGNiG. Poinformowano również, że Orlen i Skarb Państwa "zobowiązały się do podjęcia w dobrej wierze rozmów, których celem będzie przeprowadzenie Transakcji".
Po tej informacji akcje PGNiG poszły w górę do ok. 5,37 zł ok. godz. 12.30 z 4,99 zł (po godz. 12). Później wycena gazowej spółki spadła. Ok. godziny 14 akcje PGNiG rosły o 4,15 proc. i kosztowały 5,12 zł.
We wtorek Komisja Europejska poinformowała, że zatwierdziła przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen. Uzależniono je jednak od pełnego wywiązania się ze zobowiązań przedstawionych przez Orlen. Chodzi m.in. o sprzedaż 30 proc. udziałów rafinerii Lotos i 80 proc. stacji tej sieci.
Ok. godz. 12.14 akcje Orlenu były pod kreską i kosztowały ok. 60 zł. W trakcie konferencji na której poinformowano o zgodzie KE na przejecie Lotosu jak i podpisaniu listu intencyjnego ws. PGNiG kurs Orlenu poszedł do góry do ponad 62 zł ok. godz. 12.30. Po tej godzinie walory płockiego koncernu zaczęły jednak tanieć. Po 14-stej akcje Orlenu spadały o 2 proc. i znów kosztowały ok. 60 zł.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych