ew
Biuro projektowe Nelton z Pruszcza Gdańskiego i duńska stocznia Hvide Sande opracowali wspólny projekt promu pasażersko- samochodowego dla armatora AeroXpressen. Jednostka będzie pływała na płytkich duńskich wodach, co stanowiło prawdziwe wyzwanie przy projektowaniu.
Statek o długości 50 m i szerokości 12,5 m, napędzany dwoma silnikami elektrycznymi zasilanymi przez zestaw akumulatorów i dwa generatory będzie obsługiwał trasę między Marstal i Rudkobing w Danii. Na pokładzie zmieści się 196 pasażerów i 32 samochody. Zimą, liczba osób zmniejszy się do 98 a samochodów do 32 ze względu na wyłączenie z użytku letniego pokładu górnego.
Jak czytamy na stronie biura projektowego "W dzisiejszych czasach widzimy jak cenne są ekologiczne pomysły. Ogromne nakłady pieniężne są inwestowane w celu zmniejszenia zużycia paliwa. W związku z tym, mimo wyższych kosztów, tego typu projekty są chętnie wdrażane aby chronić środowisko."
Nowa jednostka ma być przekazana przez stocznię w czwartym kwartale 2019 roku.
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Akcja "Czysta Odra" z udziałem portów w Szczecinie i Świnoujściu
Zakłócenia GPS na Bałtyku. Problemy dla statków i samolotów
Huti atakują z użyciem bezzałogowych pojazdów nawodnych
Rozpoczęły się próby morskie chińskiego lotniskowca Fujian
Norwegowie potwierdzili: morsy umierają na ptasią grypę