GAZ-SYSTEM zakończył budowę gazociągu Tworóg – Kędzierzyn. Jest to kolejny oddany do eksploatacji odcinek międzynarodowego Korytarza Północ-Południe.
Budowa gazociągu Tworóg – Kędzierzyn ma na celu modernizację i rozbudowę systemu przesyłowego w południowo–zachodniej Polsce. W październiku został podpisany protokół odbioru końcowego dla tego gazociągu.
Dzięki tej inwestycji dostawy gazu z Terminala LNG w Świnoujściu i gazociągu Baltic Pipe będą mogły trafić na Górny Śląsk i do naszych południowych sąsiadów – powiedział Artur Zawartko, Wiceprezes Zarządu GAZ-SYSTEM. - Powstaną również nowe możliwości dla podłączenia elektrociepłowni i przemysłu do sieci gazowej, co przełoży się na komfort życia mieszkańców - dodał Zawartko.
Trasa gazociągu Tworóg – Kędzierzyn o długości 43,4 km, średnicy 1000 mm i ciśnieniu 8,4 MPa przebiega na terenie dwóch województw:
- śląskiego w gminach: Tworóg, Wielowieś, Toszek i Rudziniec
- opolskiego w gminie miejskiej Kędzierzyn-Koźle
Na ponad 43-kilometrowej trasie gazociągu pokonano aż 35 przeszkód terenowych, których przekroczenie wymagało wykorzystania metod bezwykopowych:
- 2 horyzontalne przewierty sterowane (HDD) pod Kanałem Gliwickim i rzeką Kłodnicą o długości 750 m oraz pod Kanałem Kędzierzyńskim o długości 760 m,
- 8 mikrotunelingów, m.in. pod autostradą A4 oraz trakcją kolejową,
- 25 przewiertów poziomych pod drogami oraz ciekami wodnymi.
Projekt Tworóg - Kędzierzyn uzyskał dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, w wysokości ponad 140 mln złotych.
Więcej informacji na temat inwestycji: https://www.gaz-system.pl/nasze-inwestycje/krajowy-system-przesylowy/tworog-kedzierzyn/
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów