Al Seer Marine, wiodący gracz w branży morskiej i spółka zależna International Holding Company, wzbogaciła swoją flotę o MT Saiph i jej siostrzany statek, dostarczone przez K Shipbuilding Korea. Te zaawansowane technologicznie jednostki są drugą parą z serii sześciu nowo budowanych tankowców średniej wielkości (MR).
Każdy z tankowców wyposażono w system oczyszczania spalin (EGCS) i przystosowano do korzystania z paliw alternatywnych, takich jak skroplony gaz ziemny (LNG), amoniak czy metanol. Innowacyjne rozwiązania gwarantują zgodność z przyszłymi regulacjami środowiskowymi oraz elastyczność operacyjną, odpowiadając na globalne zapotrzebowanie na czyste produkty naftowe (CPP) i transport chemikaliów.
Zakup tankowców sfinansowano dzięki współpracy z BOCOM Financial Leasing Co., Ltd., spółką zależną Bank of Communications, na łączną kwotę 80 milionów USD – po 40 milionów USD na każdy statek. To porozumienie umacnia partnerstwo Al Seer Marine z BOCOM Leasing, zapoczątkowane w sierpniu 2024 r. finansowaniem tankowców MR Betelgeuse i Bellatrix. Łączna wartość współpracy sięga już 160 milionów USD.
- Al Seer Marine strategicznie inwestuje w tankowce do przewozu produktów naftowych i chemikaliów – jednego z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów w branży morskiej. Rozszerzenie współpracy z BOCOM Leasing, naszym pierwszym międzynarodowym partnerem finansowym, podkreśla naszą rosnącą pozycję na rynku. To krok w stronę realizacji naszej wizji zostania globalnym liderem w obsłudze rosnącego zapotrzebowania na produkty rafineryjne i handel chemikaliami - powiedział Guy Neivens, dyrektor generalny Al Seer Marine.
Oba nowe tankowce, każdy o nośności 49 757 MT, to jednostki IMO II/III przeznaczone do transportu ropy naftowej i chemikaliów. Dzięki zaawansowanemu projektowi mogą przewozić sześć w pełni oddzielonych klas ładunków, co zwiększa efektywność globalnych operacji. Ich konstrukcja umożliwia żeglugę w najważniejszych szlakach morskich i swobodny dostęp do kluczowych portów na świecie. Statki zostały objęte 5-letnimi czarterami czasowymi z Reliance Industries (Middle East) DMCC, o wartości 42 milionów USD za jednostkę, i dołączą do swoich siostrzanych statków Betelgeuse i Bellatrix.
Po dostarczeniu MT Saiph i jej siostrzanego statku, Al Seer Marine pozostają do odbioru dwie ostatnie jednostki z zamówienia w K Shipbuilding, których dostawa planowana jest na styczeń 2025 r. Realizacja tego projektu jeszcze bardziej wzmocni pozycję Al Seer Marine na rynku i przyczyni się do zwiększenia przychodów. Firma odnotowała w pierwszej połowie 2024 r. łączną wartość aktywów na poziomie 7,5 mld AED (2,04 mld USD) oraz przychody w wysokości 580 mln AED (158 mln USD). Rozszerzona flota potwierdza rolę spółki jako kluczowego inwestora w sektorze morskim ZEA, uzupełniając jej strategiczne inwestycje o wartości ponad 1,45 mld AED (395,1 mln USD) w Abu Dhabi Ports oraz ADNOC Logistics and Services.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów