ew
"1 kwietnia decyzją Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej ma zostać zlikwidowany Urząd Morski w Słupsku. Dla pracowników, ich rodzin i współpracujących z placówką przedsiębiorców to prawdziwy dramat. Szczególnie teraz podczas pandemii koronawirusa w urzędzie panuje kompletny chaos i wielki niepokój" - napisał w e-mailu do naszej redakcji senator RP, Kazimierz Kleina.
Podczas ostatniego posiedzenia Senatu RP, senator Kazimierz Kleina wygłosił następujące oświadczenie:
"Do problemów i obaw jakie mają dzisiaj pracownicy Urzędu Morskiego przed zarażeniem się koronawirusem dochodzi jeszcze nieustabilizowana sytuacja zawodowa, a także niepewny stan organizacji placówki po 1 kwietnia 2020 roku. Z urzędnikami nikt nie rozmawia. (...) Jest to ostatnia szansa na interwencję Prezydenta RP i Premiera w tej sprawie"- czytamy w wiadomości mailowej od senatora.
Ponadto, wczoraj Kazimierz Kleina skierował do Prezydenta RP i Prezesa Rady Ministrów pisma, w których prosi o przesunięcie wejścia w życie zarządzenia ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej do stycznia 2021 roku tak, aby ostateczna decyzja zapadła po ustaniu epidemii koronawirusa. Według senatora "dodatkowy czas pozwoliłby przedyskutować docelowy model administracji morskiej w Polsce".
"Zamiar likwidacji Urzędu Morskiego w Słupsku jest bardzo negatywnie oceniany przez pracowników urzędu (z troski o miejsca pracy), a także przez samorządy lokalne, przedsiębiorców, w tym rybaków i armatorów. Próba likwidacji słupskiej jednostki to także dowód na to, że niektórzy urzędnicy (ministrowie) działają na rzecz degradacji mniejszych miast. Myślę, że w czasach epidemii koronawirusa są inne ważniejsze sprawy niż likwidacja urzędów. Doświadczenie pracowników administracji kolejnymi zagrożeniami jest w obecnej sytuacji niedopuszczalne i niestosowne" - pisze senator w liście skierowanym do prezydenta.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych