pc
Londyn musi przedstawić swoją propozycję ws. brexitu. Bez tego trudno jest cokolwiek powiedzieć - powiedział w Brukseli wicepremier i szef MSZ Belgii, a obecnie kandydat na unijnego komisarza ds. sprawiedliwości Didier Reynders.
"Czekamy na nową propozycję ze strony Wielkiej Brytanii. To pierwsza kwestia. W Londynie trwa dyskusja, a my staramy się określić, jakie są możliwości, by zrobić krok do przodu, jeśli to możliwe. Aby to zrobić, potrzebujemy nowych propozycji z Londynu. Bez tego trudno jest cokolwiek powiedzieć" - wskazał Reynders, pytany o brexit.
Przypomniał, że w październiku odbędzie się unijny szczyt w Brukseli. "Do tego czasu chcemy, razem z głównym unijnym negocjatorem Michelem Barnierem dowiedzieć się, jakie są propozycje Londynu" - wskazał. Jak podkreślił, ciągle nierozwiązaną kwestią pozostaje tzw. backstop.
Chodzi o mechanizm zabezpieczający powstanie twardej granicy między Irlandią a Irlandii Północną. To główny problem braku porozumienia między Londynem a UE, a także między rządem brytyjskim a częścią brytyjskich parlamentarzystów. Dotąd Izba Gmin trzykrotnie odrzuciła umowę wynegocjowaną w 2018 r. przez rząd byłej premier Theresy May.
Przewodniczący Komisji Europejskiej Jean-Claude Juncker spotyka się w poniedziałek w Luksemburgu z premierem Wielkiej Brytanii Borisem Johnsonem, żeby rozmawiać o brexicie. Będzie to ich pierwsza bezpośrednia rozmowa, odkąd Johnson został w lipcu szefem rządu.
Johnson zapytany w poniedziałek, czy czuje się optymistą przed rozmowami z Junckerem, odparł, że podchodzi do nich z ostrożnością. W niedzielnym wywiadzie dla radia Deutschlandfunk Juncker powiedział, że nie ma możliwości renegocjacji umowy o wystąpieniu wypracowanej z rządem May.
Do brexitu pozostało mniej niż siedem tygodni. Ma on nastąpić 31 października.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych