ew
Budujemy różne scenariusze, wśród nich zakładamy ten, w którym polska gospodarka będzie zamknięta na dłuższy czas, podobnie jak gospodarka europejska - powiedział we wtorek premier Mateusz Morawiecki. Nikt nie wie, ile wyniesie deficyt budżetowy Polski za 2020 rok - dodał.
Premier pytany, jak długo polska gospodarka wytrzyma nałożone przez rząd ograniczenia i ile wyniesie deficyt budżetowy za 2020 rok, powiedział, że "nikt tego nie wie". Jak podkreślił "wszystko jest uzależnione od tego, jak światu uda się ograniczyć rozprzestrzenianie koronawirusa, jak szybko uda się wynaleźć szczepionkę lub lekarstwo". "Skutecznego lekarstwa nie ma, szczepionki też nie. Według ekspertów szczepionka będzie najwcześniej 12 miesięcy po pojawieniu się koronawirusa" - dodał szef rządu.
"Budujemy różne scenariusze, wśród nich zakładamy ten, w którym polska gospodarka będzie zamknięta na czas dłuższy, podobnie jak gospodarka europejska" - zaznaczył premier. "Życzyłbym wszystkim tego, żeby czas zamknięcia był jak najkrótszy i mam nadzieję, że będzie krótszy niż w zachodniej Europie. Ale czy tak się stanie, zależy od tego, czy będziemy przestrzegać tych rygorów, obostrzeń, które nakładamy" - podkreślił.
Zdaniem szefa rządu pandemia koronawirusa będzie miała "ogromny wpływ na gospodarkę światową". "Bardzo wielu przywódców mówi, że jest to największy kryzys od czasów II wojny światowej" - zauważył szef rządu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych