gm24
Parlament Europejski w czwartkowych głosowaniach poparł propozycje Komisji Europejskiej dot. wsparcia krajów w czasie pandemii, m.in. przeznaczenie środków z funduszy spójności na walkę ze skutkami kryzysu. Większość europosłów głosowała mailowo.
Parlament Europejski poparł propozycję przekazania 37 mld euro z funduszy strukturalnych i inwestycyjnych na wsparcie obywateli, regionów i krajów walczących z pandemią. Środki te zostaną skierowane do systemów opieki zdrowotnej, małych i średnich firm, rynków pracy i innych wrażliwych części gospodarek państw członkowskich UE.
Kraje UE miały zwrócić prawie 8 mld euro niewykorzystanego prefinansowania za rok 2019, jednak Komisja Europejska zaproponowała, aby zatrzymały te pieniądze i wykorzystały je na nowe projekty łagodzące skutki kryzysu wywołanego przez pandemię koronawirusa.
Komisja zaproponowała, by ten fundusz powiększyć o 29 mld euro i w całości przeznaczyć na inwestycje związane z ochroną zdrowia w całej UE.
Druga przyjęta przez europosłów propozycja to rozszerzenie Funduszu Solidarności UE (FSUE) na sytuacje kryzysowe związane ze zdrowiem publicznym, dzięki czemu w 2020 kraje członkowskie będą mogły otrzymać dodatkowo do 800 mln euro każdy.
Fundusz Solidarności został utworzony w odpowiedzi na powodzie w Europie Środkowej latem 2002 roku. Od tego czasu wykorzystano go w odniesieniu do 80 katastrof. Dwadzieścia cztery kraje europejskie otrzymały w jego ramach wsparcie w wysokości ponad 5 miliardów euro.
Komisja Europejska zaproponowała wykorzystanie funduszu do finansowania walki z pandemią koronawirusa. Parlament Europejski poparł ten wniosek.
Pozwoli to min. na: podniesienie poziomu płatności zaliczkowych z tytułu wszystkich rodzajów klęsk do 25 proc. oczekiwanego wkładu FSUE (ograniczonego do maksymalnej wysokości 100 mln euro) oraz zwiększenie całkowitego poziomu środków na zaliczki FSUE w budżecie rocznym z 50 mln euro do 100 euro.
Europosłowie poparli też propozycją KE dotyczącą tzw. slotów w transporcie lotniczym. Zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami jeżeli przewoźnik lotniczy wykorzystał na start lub lądowanie przyznany slot przez co najmniej 80 proc. czasu w danym sezonie, zachowa go w następnym. W przeciwnym razie może on zostać przyznany innej linii lotniczej.
KE, zdając sobie sprawę z trudnej sytuacji w tym sektorze w związku ze zmniejszeniem liczby lotów, zaproponowała zawieszenie tych regulacji. Projekt zakłada, że przewoźnicy będą mogli utrzymać sloty, nawet jeśli nie wykorzystują ich w tym sezonie w 80 proc. Europosłowie poparli zawieszenie tych przepisów do 24 października br.P
Parlament Europejski poparł propozycję przekazania 37 mld euro z funduszy strukturalnych i inwestycyjnych na wsparcie obywateli, regionów i krajów walczących z pandemią. Środki te zostaną skierowane do systemów opieki zdrowotnej, małych i średnich firm, rynków pracy i innych wrażliwych części gospodarek państw członkowskich UE.
Kraje UE miały zwrócić prawie 8 mld euro niewykorzystanego prefinansowania za rok 2019, jednak Komisja Europejska zaproponowała, aby zatrzymały te pieniądze i wykorzystały je na nowe projekty łagodzące skutki kryzysu wywołanego przez pandemię koronawirusa.
Komisja zaproponowała, by ten fundusz powiększyć o 29 mld euro i w całości przeznaczyć na inwestycje związane z ochroną zdrowia w całej UE.
Druga przyjęta przez europosłów propozycja to rozszerzenie Funduszu Solidarności UE (FSUE) na sytuacje kryzysowe związane ze zdrowiem publicznym, dzięki czemu w 2020 kraje członkowskie będą mogły otrzymać dodatkowo do 800 mln euro każdy.
Fundusz Solidarności został utworzony w odpowiedzi na powodzie w Europie Środkowej latem 2002 roku. Od tego czasu wykorzystano go w odniesieniu do 80 katastrof. Dwadzieścia cztery kraje europejskie otrzymały w jego ramach wsparcie w wysokości ponad 5 miliardów euro.
Komisja Europejska zaproponowała wykorzystanie funduszu do finansowania walki z pandemią koronawirusa. Parlament Europejski poparł ten wniosek.
Pozwoli to min. na: podniesienie poziomu płatności zaliczkowych z tytułu wszystkich rodzajów klęsk do 25 proc. oczekiwanego wkładu FSUE (ograniczonego do maksymalnej wysokości 100 mln euro) oraz zwiększenie całkowitego poziomu środków na zaliczki FSUE w budżecie rocznym z 50 mln euro do 100 euro.
Europosłowie poparli też propozycją KE dotyczącą tzw. slotów w transporcie lotniczym. Zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami jeżeli przewoźnik lotniczy wykorzystał na start lub lądowanie przyznany slot przez co najmniej 80 proc. czasu w danym sezonie, zachowa go w następnym. W przeciwnym razie może on zostać przyznany innej linii lotniczej.
KE, zdając sobie sprawę z trudnej sytuacji w tym sektorze w związku ze zmniejszeniem liczby lotów, zaproponowała zawieszenie tych regulacji. Projekt zakłada, że przewoźnicy będą mogli utrzymać sloty, nawet jeśli nie wykorzystują ich w tym sezonie w 80 proc. Europosłowie poparli zawieszenie tych przepisów do 24 października br.P
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych