ew
Ropa na giełdzie w Nowym Jorku tanieje. Inwestorów nie opuszcza pesymizm co do popytu na surowiec, bo USA i Chiny nie mogą się porozumieć w sprawie harmonogramu rozmów handlowych. Do tego na rynkach ropy jest więcej tego surowca, bo producenci z OPEC w sierpniu po raz pierwszy w tym roku podwyższyli dostawy - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na październik na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 54,86 USD, po zniżce ceny o 0,44 proc.
Ropa Brent w dostawach na listopad na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 58,65 USD za baryłkę, po spadku notowań o 0,02 proc.
Amerykańscy i chińscy negocjatorzy starają się uzgodnić podstawowe warunki ponownego zaangażowania się w kolejne rozmowy dotyczące handlu, ale po obu stronach widać nieufność - podają anonimowe źródła zbliżone do sprawy.
Zaledwie dwa dni temu zostały wprowadzone nowe cła USA na towary z Chin o wartości 110 miliardów dolarów - m.in. na obuwie, odzież i niektóre produkty technologiczne.
Chiny wprowadziły zaś 1 września dodatkowe chińskie taryfy na produkty amerykańskie - w tym na towary rolne i ropę.
Tymczasem na rynkach ropy jest więcej tego surowca. W sierpniu dostawy ropy z krajów OPEC wzrosły wobec lipca o 0,7 proc. - wynika z wyliczeń agencji Bloomberg - i to w czasie, gdy dostawcy ropy z kartelu starają się zmniejszyć nadpodaż surowca na globalnych giełdach.
Więcej ropy na rynki pompowała w sierpniu Arabia Saudyjska i Nigeria. Był to pierwszy wzrost dostaw ropy z OPEC od początku 2019 r., gdy zaczęło obowiązywać ustalone przez OPEC i jego sojuszników ograniczenie produkcji ropy.
"Wojna handlowa USA-Chiny wywiera presję na obniżki cen ropy" - mówi Vandana Hari, założyciel Vandana Insight.
"Do tego dochodzą informacje, że OPEC odnotował w sierpniu swój pierwszy wzrost produkcji ropy w 2019 r." - dodaje.
Podczas poprzedniej sesji w USA nie było handlu na parkiecie, a transakcje z tego dnia zostaną zaksięgowane na wtorek.
Brent staniała podczas poprzedniej sesji na ICE o 2,9 proc., czyli 1,77 USD.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych