ew
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy Lotos w I kw. br. wyniosły 6,1 mld zł, a oczyszczony zysk EBITDA LIFO 670 mln zł - wynika z opublikowanych w czwartek szacunkowych skonsolidowanych wyników operacyjnych Grupy Kapitałowej Lotos za I kwartał 2020 r.
W komunikacie napisano, że szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 6,1 mld zł.
"Szacunkowy skonsolidowany zysk operacyjny wg LIFO powiększony o amortyzację i po wyłączeniu zdarzeń jednorazowych _oczyszczony zysk EBITDA LIFO_: 0,67 mld zł" - napisano w raporcie.
Wyjaśniono, że w tym szacunkowy oczyszczony zysk EBITDA LIFO segmentu produkcji i handlu wyniósł 0,49 mld zł, szacunkowa oczyszczony zysk EBITDA LIFO segmentu wydobywczego: 0,18 mld zł, szacunkowy skonsolidowany zysk operacyjny wg LIFO i po wyłączeniu zdarzeń jednorazowych - oczyszczony EBIT LIFO: 0,40 mld zł.
Jednocześnie spółka poinformowała, że I kw. br. na raportowany skonsolidowany wynik operacyjny EBIT ujemnie wpłynęły: saldo zdarzeń jednorazowych w wysokości 0,88 mld PLN w segmencie produkcji i handlu, w tym odpisy aktualizujące wartość zapasów w wysokości 0,83 mld zł; odpisy aktualizujące wartość aktywów trwałych w segmencie wydobywczym w wysokości 0,30 mld zł; efekt LIFO na wycenie zapasów w wysokości 0,57 mld zł obniżający wynik raportowany.
"Wymienione wyżej zdarzenia są odzwierciedleniem dynamicznego spadku notowań ropy naftowej i produktów rafineryjnych na globalnych rynkach w 1 kwartale 2020 roku" - napisano.
"W rezultacie Spółka szacuje, że w 1 kwartale 2020 roku strata na poziomie raportowanego skonsolidowanego wyniku operacyjnego EBIT wyniesie minus 1,36 mld zł" - dodano.
Zastrzeżono, że zaprezentowane wielkości mają charakter szacunkowy i mogą ulec zmianie. Ich ostateczne wartości zostaną przekazane do publicznej wiadomości w raporcie okresowym za 1 kwartał 2020 roku, którego publikacja odbędzie się 14 maja 2020 roku.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych