ew
Jak wynika z rozporządzenia ministra zdrowia z 13 marca 2020 r., kierowcy zatrudnieni w polskich firmach wykonując obowiązki służbowe bez względu na narodowość po przekroczeniu granicy nie podlegają obowiązkowej 14-dniowej kwarantannie, wynikającej z wprowadzenia w Polsce stanu zagrożenia epidemicznego.
Dotyczy to także kierowców, którzy powracają do kraju drogą morską, a więc promem. Wyjątkiem może być tutaj oczywiście sytuacja, w której kierowca posiada wyraźne objawy chorobowe w postaci ciężkiego kaszlu i /lub gorączki. Wówczas powinien jak najszybciej skontaktować się z pracodawcą oraz odpowiednimi służbami w naszym kraju.
Praca w państwie sąsiadującym, Tranzyt
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 13 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego, przepisów nie stosuje się w przypadku przekraczania granicy Rzeczypospolitej Polskiej w ramach wykonywania czynności zawodowych w państwie sąsiadującym przez osobę wykonującą czynności zawodowe w tym państwie, w tym będącą kierowcą obsługującym pojazd samochodowy w transporcie drogowym.
Zwolnienie z odbycia obowiązkowej kwarantanny po przekroczeniu granicy państwowej dotyczy również kierowców wykonujących międzynarodowy transport drogowy rzeczy tranzytem przez terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Kwarantanna a wykonywanie czynności służbowych
Należy przy tym pamiętać, że zwolnienie z odbycia obowiązkowej kwarantanny po przekroczeniu granicy państwowej dotyczy wyłącznie kierowców, którzy prowadzą pojazd samochodowy służący do przewozu towarów, zaś wykonywany przejazd bezpośrednio wiąże się z faktycznym przewozem lub dojazdem w celu załadunku wyżej wymienionych towarów.
Oznacza to, że kierowcy zawodowi wracający do Polski samochodem osobowym np. w celu odebrania w kraju odpoczynku tygodniowego, nie są zwolnieni z odbycia, po przekroczeniu granicy państwowej, obowiązkowej kwarantanny.
Kierowcy - cudzoziemcy
Zakaz wjazdu cudzoziemców nie dotyczy zatrudnionych w polskich firmach kierowców z krajów spoza UE. Dotyczy to zarówno osób posiadających zezwolenie na pracę, jak i zatrudnionych w oparciu o oświadczenie o zatrudnieniu cudzoziemca.
Czy W/NOR obowiązuje w roku 2021? - ubezpieczenie społeczne marynarzy pracujących pod banderą norweską
Właściwość prawa a dochodzenie marynarskich roszczeń odszkodowawczych
Brexit a prawo angielskie
Podatki marynarskie: co czeka marynarzy w 2021 roku?
Bareboat charter/demise charter a dochodzenie roszczeń
IMO opracowuje poprawki do konwencji MARPOL w celu redukcji emisji gazów cieplarnianych przez statki
Ropa brent | 54,84 $ | baryłka | 0,00% | 22:58 |
Cyna | 21298,00 $ | tona | -0,56% | 14 sty |
Cynk | 2716,00 $ | tona | -1,27% | 14 sty |
Aluminium | 2010,00 $ | tona | 0,05% | 14 sty |
Pallad | 2391,00 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Platyna | 1078,70 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Srebro | 24,82 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Złoto | 1827,85 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |