sons
Komisja Europejska zaproponuje stopniowe znoszenie ograniczeń w przekraczaniu granic zewnętrznych UE od 1 lipca - poinformował w środę w Brukseli szef unijnej dyplomacji Josep Borrell. Obecnie granice są zamknięte dla wszystkich, którzy nie mają ważnego powodu podróży.
Dyskusja w tej sprawie odbyła się na cotygodniowym posiedzeniu Komisji. Kolegium komisarzy poruszyło też temat środków podjętych przez państwa członkowskie na granicach wewnętrznych UE w kontekście kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa.
"Kolegium odnotowało, że kilka państw członkowskich jest w trakcie znoszenia kontroli granicznych na granicach wewnętrznych. Uważamy, że ten proces powinien być zakończony w bieżącym miesiącu" - powiedział Borrell na konferencji prasowej.
Jak zaznaczył, znoszenie restrykcji dotyczących granic zewnętrznych nastąpi w fazie drugiej. W bieżącym tygodniu KE ma przyjąć swoją ocenę restrykcji dotyczących podróżowania oraz przedstawi podejście stopniowego i częściowego znoszenia tych restrykcji od 1 lipca - zapowiedział szef unijnej dyplomacji.
Z jego wypowiedzi wynika, że nie od razu granice mają być otwarte dla wszystkich krajów pozaunijnych. Bruksela chce, żeby otwieranie odbywało się w skoordynowany sposób w oparciu o określone kryteria.
Choć Komisja już wcześniej zapowiedziała, że chce, by pełne funkcjonowanie strefy Schengen było przywrócone nie później niż przed końcem czerwca, to decyzja w tej sprawie należy do poszczególnych państw członkowskich. Tak samo sprawa wygląda z granicami zewnętrznymi UE, choć w tym przypadku udało się skoordynować działania stolic unijnych.
Obecnie obowiązująca decyzja przewiduje, że do 15 czerwca granice zewnętrze UE są zamknięte dla podróży, które nie są niezbędne. Praktycznie wszystkie kraje Unijne chcą, by ograniczenie to zostało nieco przedłużone.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych