ew
Po kolejne rundzie negocjacji między UE i Wielką Brytanią strony nie posunęły się znacząco do przodu w rozmowach ws. przyszłego partnerstwa – poinformował główny unijny negocjator ds. brexitu Michel Barnier.
Francuz powiedział, że w żadnym aspekcie rozmów nie poczyniono znaczących postępów. „To nie może tak dalej trwać” – dodał, wskazując, że umowa musi zostać zawarta przed 31 październikiem tego roku.
Dał do zrozumienia, że Brytyjczycy powinni postępować zgodnie z deklaracją polityczną określającą ramy przyszłych stosunków między UE a Zjednoczonym Królestwem. Jest ona jednym z dwóch głównych dokumentów będących częścią umowy o wystąpieniu Wielkiej Brytanii z UE, która obowiązuje od 1 lutego br.
Barnier powiedział, że UE jest gotowa przedłużyć okres przejściowy dla Wielkiej Brytanii o rok czy dwa lata, ale jeśli nie ma w tej sprawie decyzji Londynu, to oznacza to, że Wielka Brytania opuści wspólny rynek z końcem roku.
Wyraził też nadzieję, że z końcem czerwca strony negocjacyjne będą mogły się spotkać i nie będą musiały prowadzić rozmów z wykorzystaniem telełączy.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych