ew/MGMiŻŚ
W 2019 r. najwięcej zamówień w swoim portfelu według CGT posiadały Chiny - 26,9 mln CGT, następna w kolejności była Korea Południowa - 22,6 mln CGT. Trzecie miejsce zajęła Japonia - 11,9 mln CGT. Opisaną zależność przedstawia wykres poniżej (Rys. 2).
W całym 2019 r. w stoczniach azjatyckich zakontraktowano 817 statków o łącznej nośności 64,3 mln ton, 21,7 mln CGT i wartości 49,6 mld USD (Rys. 3). Najwięcej kontraktów podpisały stocznie w Chinach i Korei Południowej. W 2018 r. liczba tych kontaktów była dużo wyższa – stocznie podpisały wtedy kontrakty na 1257 jednostek o łącznej nośności 94,5 mln ton, 31,6 mln CGT i wartości 61,8 mld USD.![]()
W 2019 roku w stoczniach w Azji wybudowano łącznie 1274 statki o łącznej nośności 97,1 mln ton, 30,0 mln CGT i wartości 56,5 mld USD. Natomiast w roku poprzednim liczba ta wynosiła 1194 jednostki o łącznej nośności 79,2 mln ton, 28,4 mln CGT i wartości 60,1 mld USD. Na poniższym wykresie (Rys. 4) przedstawiono jak wyglądała produkcja statków w stoczniach azjatyckich w poszczególnych latach.![]()
Opracowanie/wykresy: Wydział Przemysłu Okrętowego MGMiŻŚ na podstawie : Raportu CTO „Specjalistyczne badania statystyczne w przemyśle stoczniowym – stan na 31.12.2019 r.”, World Shipyard Monitor, Shipping Intelligence Weekly i in.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Port w Helsinkach kluczowym motorem fińskiej gospodarki
Indonezja wystawiła na aukcję skonfiskowany, objęty sankcjami irański tankowiec wraz z ładunkiem
Grupa Azoty: po 3 kwartałach br. EBITDA poprawiła się z minus 186 mln zł do 346 mln zł
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Z Bałtyku obok flot NATO pod siedmioma banderami na Morze Śródziemne
Rok w 10 tygodni. Studia niestacjonarne na Politechnice Morskiej