PMK
Malezyjski Port Tanjung Pelepas (PTP) pobił swój własny rekord przeładunku kontenerów, po tym jak kontenerowiec MSC Gulsun opuścił ten obiekt z 19,574 TEU na pokładzie. To już trzeci raz w historii, gdy ten port bije światowy rekord załadunku kontenerów.
PTP to spółka joint venture MMC Group i APM Terminals. Port ma przepustowość 12,5 mln TEU rocznie i jest jednym z najnowocześniejszych terminali kontenerowych na świecie.
Port jest położony we wschodniej części ujścia rzeki Pulai w południowo-zachodniej części Johor, w pobliżu zbiegu niektórych z najbardziej ruchliwych szlaków żeglugowych na świecie. PTP ma 14 nabrzeży o łącznej długości ponad 5 km i jest wyposażony w 58 suwnic Super Post Panamax, z których 16 ma zasięg na 24 kontenery.
PTP został uruchomiony z systemem operacyjnym terminalu Navis N4, który zapewnia lepszą wydajność i skalowalność. To też pomogło w ustanowieniu tego rekordu.
- Wdrożenie systemu Navis N4 to lata planowania i przygotowań- powiedział Simon Doughty, wiceprezes Navis, który dostarczył system. - Dzięki wsparciu zespołów z PTP, Navis, MMC, APM i innych dostawców N4 został pomyślnie wdrożony na czas i bez nieplanowanych zakłóceń codziennych operacji portowych - dodał.
- Byłem osobiście zaangażowany w wiele testów na żywo, ale nigdy o takiej wielkości i skali. Muszę przyznać, że pierwszy rozruch systemu wypadł świetnie pod wieloma względami, w tym w zarządzaniu zmianami, wdrażaniu nowych procesów i technologii pierwszej linii - powiedział Joe Schofield, dyrektor operacyjny PTP.
Transport Week 2024. Rozwój, bezpieczeństwo i offshore
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego