24 lipca odbyło się kolejne w tym roku posiedzenie komisji, w trakcie której przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, portów i urzędów morskich przedstawili stan inwestycji mających istotne znaczenie dla krajowej gospodarki. Szczególnie omawianym zagadnieniem była kwestia rozwoju infrastruktury dojazdowej do portów, w tym drogowej, kolejowej i rzecznej.
Komisja Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej zebrała się, aby omówić temat realizacji programu „Miecznik” ze szczególnym uwzględnieniem dostosowania infrastruktury stoczniowej do budowy okrętów dla marynarki wojennej w ramach tego programu. Zajęto się także tematem polityki rządu w stosunku do sektora stoczniowego.
Kacper Płażyński (PiS) został we wtorek wybrany przewodniczącym Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Za jego kandydaturą głosowało 13 posłów, nikt nie głosował przeciw, jedna osoba wstrzymała się od głosu.
Sejmowa Komisja Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej rozpatrzyła w czwartek informacje na temat sytuacji spółek z udziałem portów morskich. Chodziło m.in. o cel ich istnienia oraz plany na przyszłość.
We wtorek sejmowa Komisja Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej negatywnie zaopiniowała cztery spośród dziesięciu poprawek Senatu w sprawie nowelizacji ustawy o bezpieczeństwie morskim oraz niektórych innych ustaw.
Sejmowa komisja Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej przyjęła w piątek dezyderat opisujący problemy rybołówstwa rekreacyjnego i wzywający do podjęcia dialogu z rządem.
Ocena polityczna funkcjonowania Ministerstwa Gospodarki i Żeglugi Śródlądowej leży poza obrębem zainteresowania Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie – nie jesteśmy po to, by oceniać kompetencji polityków. Nie da się jednak ukryć, że gospodarka morska, przemysł stoczniowy i branża offshore to bardzo istotne gałęzie rozwoju Pomorza Zachodniego.
W wyniku rekonstrukcji rządu liczba ministerstw zmniejszyła się z 20 do 14. Część resortów została zlikwidowana, a zakres ich kompetencji został podzielony na nowe lub istniejące resorty. W rządzie pojawiły się też nowe nazwiska, w tym: wicepremier Jarosław Kaczyński, Przemysław Czarnek i Grzegorz Puda. Zlikwidowano między innymi Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej kierowane przez Marka Gróbarczyka.
W piątek 25 września 2020 r. JM Rektor prof. dr hab. inż. kpt. ż. w. Adam Weintrit spotkał się z Ministrem Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Markiem Gróbarczykiem w budynku Wydziału Nawigacyjnego Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. Minister Marek Gróbarczyk odwiedził Gdynię w związku z udziałem w uroczystym podniesieniu bandery na nowej, wielozadaniowej jednostce Zodiak II należącej do Urzędu Morskiego w Gdyni.
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej jest wymieniane jako jeden z najpoważniejszych kandydatów do likwidacji. Samo to, że mowa o nim w tym kontekście, jest znaczące i ambarasujące. Co to oznacza dla regionu i branży?
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO