Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku: to wyzwanie, jakie wyznaczyło sobie DSV – Global Transport and Logistics, jeden z największych operatorów logistycznych świata. Same deklaracje nie wystarczą, liczy się skuteczna realizacja ambitnych celów. Aby wzmocnić swoje działania na rzecz ich osiągnięcia DSV w Polsce dołączyło do programu Climate Leadership. Efekty tych działań zaprezentowano w najnowszym raporcie Biznes na rzecz zmiany 2024 – 5 lat Climate Leadership.
Dynamiczny rozwój gospodarek krajów rozwijających się spowodował szybki rozwój portów i handlu morskiego, zmieniła się struktura środków transportu morskiego – podkreśla UNCTAD w najnowszym raporcie. Kraje Dalekiego Wschodu stały się kluczowymi graczami w globalnych łańcuchach wartości. Wraz z dynamicznym rozwojem produkcji pojawiły się również negatywne zjawiska. Szybko wzrosła emisje CO2 i szkodliwych substancji, środowisko zostało zanieczyszczone tworzywami sztucznymi i odpadami chemicznymi.
Loctec, chińska spółka zajmująca się produkcją mebli, ma po dziurki w nosie kłopotów z dostawami spowodowanych kongestiami w portach i innymi przypadłościami dotykającymi łańcuchów dostaw. Aby rozwiązać część problemów spółka postanowiła nabyć własny statek.
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, wzmacnia we Włoszech współpracę z Miele, producentem najwyższej klasy urządzeń gospodarstwa domowego i AGD. Firmy przedłużyły właśnie o kolejne dwa lata kontrakt, rozpoczęty już w 1989 roku. Nowa umowa rozszerza dotychczasowe partnerstwo i obejmuje szeroki zakres usług logistycznych, w tym m.in. transport magazynowy, kompletację zamówień dla e-commerce oraz logistykę zwrotów.
W ostatnich latach segment przesyłek międzynarodowych notuje wzrost sięgający aż 40 proc. rocznie. To efekt rosnącej popularności polskich e-sklepów wśród klientów z zagranicy, ale także rosnącej liczby przesyłek od klientów indywidualnych w Polsce, którzy – zwłaszcza w okresie przedświątecznym – chętnie wysyłają paczki do bliskich mieszkających w innych krajach UE. W tym roku DHL uruchomił narzędzie, które pozwala nadać taką paczkę online, przy pomocy telefonu bądź komputera. Operator podkreśla, że w ostatnim roku zanotow
Średnia ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa wystawiona przez przedstawicieli branży transportowej to 3,3[1]. W pięciostopniowej skali ta trójka z plusem wypada dość słabo. Skoro Eurostat pokazuje, że w 2018 roku eksport w krajach Unii Europejskiej wzrósł o 4,7 proc., a import o 5,4 proc., popyt na międzynarodowy transport drogowy jest duży. Warto zwrócić uwagę, że w ostatnim czasie liczba rejestrowanych samochodów ciężarowych zwiększyła się o 8 proc. do 29,9 tys. sztuk, a ilość przewiezionych towarów liczonych w tonach wzr
Agility, globalny dostawca zintegrowanych rozwiązań logistycznych, w ciągu najbliższych trzech lat zainwestuje 100 mln USD w projekt uruchomienia Shipa.com, cyfrowej platformy logistycznej umożliwiającej przedsiębiorcom oraz konsumentom zarządzanie transportem, sprzedażą oraz dostawami przez Internet.
Kontynuacja współpracy w zakresie dostarczania przesyłek eCommerce na teren Europy za pomocą transportu drogą lądową to efekt porozumienia podpisanego w kwietniu br. pomiędzy Pocztą Polską a Pocztą Chińską - poinformowała w poniedziałek w komunikacie spółka.
Krajowa flota składa się obecnie z blisko 200 tys. pojazdów kursujących po Europie. Polskie firmy są konkurencyjne, bo oferują najlepszy stosunek jakości do ceny usługi oraz są elastyczne. Aby utrzymać swoją pozycję w najbliższych latach, muszą jednak stawić czoła kilku wyzwaniom. Pierwszym jest dynamicznie rozwijający się sektor e-commerce, a drugim – wdrożenie innowacji technologicznych.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO