Baltic Hub podsumował jedno z najważniejszych przedsięwzięć na swoim terenie, budowę głębokowodnego nabrzeża T3. Trzy lata intensywnej pracy mają zaowocować wzrostem przeładunków oraz przepustowością największego portu na Bałtyku.
Baza operacyjno-serwisowa w Ustce z której obsługiwana będzie morska farma wiatrowa Baltica 2 to dobry przykład szerokiego wykorzystania potencjału polskiego przemysłu. W jej budowie uczestniczą liczne przedsiębiorstwa z Pomorza i Kaszub, a także innych regionów Polski, na przykład z Zachodniego Pomorza i Wielkopolski.
Po katastrofie „Jan Heweliusz” zatonął ponownie – w morzu kłamstw. Wiedziałem, że moja książka będzie nie tylko o tragedii promu, ale też o ułomnym państwie, o ofiarach, od których Polska się odwróciła - powiedział PAP Adam Zadworny, autor reportażu „Heweliusz. Tajemnica katastrofy na Bałtyku”.
Mimo upływu ponad 30 lat katastrofa promu „Jan Heweliusz” nadal budzi emocje. Zastępca dyrektora Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku dr Marcin Westphal przypomniał w rozmowie z PAP, że jednostka wypłynęła w morze w złym stanie technicznym i przy ekstremalnych warunkach pogodowych.
Gdańsk przygotowuje się do kompleksowego remontu Mostu Zielonego, w tym m.in. wzmocnienia jego przęseł i wyremontowania dwóch filarów, na których jest oparty. Prace mają potrwać osiem miesięcy; poszukiwany jest wykonawca.
Polska ma doskonały system kształcenia potrzebnych nam fachowców do projektów związanych z energią jądrową – powiedziała PAP Lou Martinez, wiceprezes firmy Westinghouse, która podpisała w piątek umowę o współpracy z Narodowym Centrum Badań Jądrowych (NCBJ).
Narodowe Centrum Badań Jądrowych i amerykańska firma Westinghouse podpisały porozumienie o współpracy w dziedzinie energetyki jądrowej. Minister energii Miłosz Motyka zaznaczył, że Polska musi stać się wiodącym państwem w rozwijaniu technologii w tym obszarze.
Na budowie terminala T5 w Baltic Hub roboty refulacyjne weszły w najważniejszy etap realizacji. Wykorzystywany jest nowoczesny sprzęt, pogłębiarki ssąco-refulujące Van Oord oraz szalandy samobieżne. Na obecnym etapie zaawansowanie tych robót wynosi 80%, a prace prowadzone są równolegle na wielu frontach, z dużą intensywnością i pełną kontrolą nad każdym etapem.
Zmniejszenie zależności Polski od coraz kosztowniejszego importu surowców spoza Wspólnoty, wdrożenie kolejnych rozwiązań obniżających ślad węglowy, zwiększenie krajowego potencjału w obszarze produkcji i dystrybucji cementu, nowe miejsca pracy i impuls rozwojowy dla całego regionu - to dopiero początek listy korzyści związanych z modernizacją przemiałowni w Szczecinie realizowanej przez Holcim Polska. Inwestycja wpisuje się w długofalową strategię marki zakładającą skracanie łańcuchów dostaw i działania na rzecz wzmacniania bezpi
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście poinformował o niedawnej wizycie masowca Polskiej Żeglugi Morskiej w szczecińskim porcie. Wyjątkowość tego zawinięcia wynikała z faktu, że statek ten nazywa się Szczecin.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO