Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gdańsku wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla morskiej farmy wiatrowej Baltica 1. Tym samym projekt będzie mógł wystartować w aukcji zaplanowanej na 17 grudnia br.
Od 2014 roku jest rozwijane przedsięwzięcie, mające połączyć kilka państw Europy Wschodniej, aby zapewnić lepszy transport towarowy. Na modernizacji kolei państw nadbałtyckich szczególnie mają zyskać porty morskie, gdyż pozwoli to sprawniej wywozić ładunki z terminali, zapewniając tym samym wydajniejsze przeładunki. Istniej pilna potrzeba stworzenia nowoczesnej infrastruktury kolejowej o europejskim standardzie, która pomoże integracji krajów bałtyckich z europejską siecią transportową i rynkiem zachodnioeuropejskim.
Jednym z kluczowych etapów w procesie inwestycyjnym offshore jest sporządzenie charakterystyki środowiska przyrodniczego. Nie jest to możliwe bez przeprowadzenia szeregu badań na obszarze planowanej farmy wiatrowej i infrastruktury przyłączeniowej. To okazja do podjęcia współpracy z polskimi przedsiębiorcami, którzy mogą włączyć się w łańcuch dostaw dla branży offshore. I taka właśnie współpraca została nawiązana z miejscowymi rybakami.
PGE ma już pierwsze miesięczne wyniki badań obszaru, na którym powstanie morska farma wiatrowa Baltica 1.
Do 2050 roku cała energia wytwarzana dla klientów PGE Polskiej Grupy Energetycznej pochodzić będzie ze źródeł odnawialnych. Jedną z dróg do realizacji tego celu strategicznego jest budowa farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim.
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku