Szczecin otwiera się coraz bardziej na wodę i choć stocznie okrętowe nie mają takiej pozycji jak kilka dekad temu, to wciąż wiele się na Pomorzu Zachodnim buduje. Głównie jachty, łodzie motorowe, czy bezemisyjne napędy dla branży marine. Szczecin - znany ze swojego portowego dziedzictwa i innowacyjnych przedsiębiorstw - staje się nowym centrum ekologicznej rewolucji w branży morskiej. Trzy lokalne firmy: mPower, Trident Boats i CS Kompozyty postanowiły połączyć swoje siły, aby wspólnie tworzyć nową linię ekologicznych jednostek.
Rząd maltański ogłosił przejęcie i konfiskatę 23 łodzi motorowych, które płynęły do Libii, w związku z podejrzeniem o ich wykorzystanie do przemytu migrantów do Europy.
Markos, polska firma ze Słupska, wybudowała dwie szybkie łodzie motorowe (RIB) na zlecenie New Madera RIBs BV. Jednostki będą służyły do transportu personelu obsługującego platformy wiertnicze.
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Polska i Norwegia współautorami bezpieczeństwa Bałtyku
Alarm. Zbiornikowiec-zombie na Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu