Kandydat na prezydenta Elbląga, poseł PiS Andrzej Śliwka ocenił, że zapowiedź MI o sfinansowaniu toru wodnego przed portem w Elblągu, to pójście na skróty. Jak dodał, proponował m.in. 100 mln zł. na inwestycje rozwojowe i wpisanie portu jako strategicznego dla gospodarki.
Prezydent Elbląga mógłby skorzystać ze 100 mln zł, który oferuje rząd, pogłębić tor wodny, na odcinku 900 m, wybudować obrotnicę i wtedy wszyscy byśmy w pełni korzystali z portu morskiego w Elblągu, skorzystałby cały subregion, ale prezydent się upiera - podkreślił w czwartek wiceminister aktywów państwowych Andrzej Śliwka.
Wiceminister Aktywów Państwowych Andrzej Śliwka ocenił, że propozycja dokapitalizowania spółki zarządzającej portem w Elblągu kwotą 100 mln zł jest szansą na rozwój miasta i regionu. Dyrektor portu utrzymuje, że nie jest to oferta biznesowa, a pogłębienie toru wodnego to i tak zadanie państwa.
Port w Elblągu może mieć strategiczne znaczenie dla gospodarki narodowej i być czwartym polskim portem morskim - ocenił w sobotę na antenie Radia Olsztyn wiceminister aktywów państwowych Andrzej Śliwka.
- Włączenie spółki H. Cegielski do PGZ pozwoli nam zwiększyć zdolności produkcyjne przy realizacji kontraktów dla polskiej armii - mówi wiceminister aktywów państwowych Andrzej Śliwka podczas podpisania listu intencyjnego w tej sprawie.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO