Eco Livorno, trzecia z dwunastu hybrydowych jednostek klasy Grimaldi Green 5th Generation (GG5G), została dostarczona armatorowi Grimaldi Group przez chińską stocznię Chinese Jinling zlokalizowaną w Nanjing.
Jednostka ma długość 238 metrów, szerokość 34 metrów, tonaż 67,311 ton i może osiągnąć prędkość 20,8 węzłów. Czyni to ze statków klasy GG5G największe jednostki krótkiego zasięgu na świecie.
Pojemność ładunkowa siedmiu pokładów Eco Livorno jest dwa razy większa od statków poprzedniej klasy używanych przez Grimaldi Group.
Eco Livorno zużywa taką samą ilość paliwa, jak statki poprzedniej generacji, ale dzięki większemu tonażowi zmniejsza o połowę emisje CO2 na transportowaną jednostkę. W czasie postoju w porcie Eco Livorno może zredukować emisje do zera, dzięki energii gromadzonej w akumulatorach litowych o łącznej mocy 5 MWh. Baterie są ładowane podczas żeglugi dzięki generatorom szybowym i 350 m2 paneli słonecznych.
Statek jest dodatkowo wyposażony w silniki sterowane elektronicznie oraz system oczyszczania spalin w celu redukcji emisji siarki i cząstek stałych.
- Jesteśmy w środku zielonej rewolucji, którą nasza Grupa mocno promowała i w którą od lat inwestuje, i szybko podążamy w tym kierunku - powiedział dyrektor zarządzający neapolitańskiej firmy, Emanuele Grimaldi.
Po przybyciu do Włoch, pod koniec lutego, Eco Livorno dołączy do swoich siostrzanych statków Eco Valencia i Eco Barcelona w ramach regularnej usługi ro-ro, która łączy porty w Livorno, Savonie, Barcelonie i Walencji.
Grupa Grimaldi z siedzibą w Neapolu obsługuje flotę ponad 130 statków i zatrudnia około 16 000 osób.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek