PMK
Przełomowy kontrakt na budowę włoskiego Ravenna Port Hub został przyznany konsorcjum składającemu się z podspółki DEME - Dredging International and Italian i włoskiej firmy Consorzio Stabile Grandi Lavori.
Przyznanie kontraktu to wynik przetargu, który został ogłoszony rok temu. Projekt warty 197,8 mln euro jest finansowany przez Italian Inter-ministerial Committee for Economic Planning (CIPE), the
Europejski Bank Inwestycyjny (EIB), Unię Europejską i Port System Authority.
W ramach projektu ma powstać infrastruktura portowa potrzebna do obsługi statków o nośności do 75 tys. dwt i kontenerowców o ładowności do 8 tys. TEU. Oczekuje się, że to z kolei będzie miało znaczące skutki społeczno-gospodarcze w regionie.
Prace pogłębiarskie mają się rozpocząć w pierwszym kwartale 2021 roku. Pierwsza część projektu zakłada wydobycie 5 mln m3 osadu w kanałach zewnętrznych i wewnętrznych, pogłębienie portu do -12,5 m, przebudowę istniejących doków na długości 6,5 km w celu dostosowania ich do nowych głębokości oraz budowę 1000-metrowego nabrzeża dla Półwyspu Trattaroli, które obsługuje nowy obszar portu.
Port Ravenna to jedyny taki obiekt we włoskim regionie Emilia-Romagna i składa się ze stoczni, terminali masowych, kontenerowych i innych.
Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o armatorach, którzy na bieżąco dostosowują się do sytuacji po brexicie
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Ropa brent | 55,19 $ | baryłka | 0,80% | 08:55 |
Cyna | 21495,00 $ | tona | 0,92% | 15 sty |
Cynk | 2698,00 $ | tona | -0,66% | 15 sty |
Aluminium | 2000,00 $ | tona | -0,50% | 15 sty |
Pallad | 2384,50 $ | uncja | 0,32% | 07:58 |
Platyna | 1100,85 $ | uncja | 0,68% | 07:57 |
Srebro | 25,25 $ | uncja | 0,96% | 07:58 |
Złoto | 1840,05 $ | uncja | 0,18% | 07:58 |