PMK
Mimo zwiększenia się liczby zamówień południowokoreańskie stocznie wciąż są w kiepskiej kondycji. W szczególności dotyczy to mniejszych zakładów, którym bez wsparcia rządowego grozi upadek.
Koreański rząd będzie pomagał większym stoczniom, na przykład poprzez udzielanie zamówień na najbliższe lata, w ramach polityki wsparcia dla przemysłu transportowego i stoczniowego. Mniejsze zakłady jednak nie dostaną takiej pomocy, gdyż rząd i wielu ekspertów uważa je za niepotrzebne.
Spadek cen ropy naftowej sprawił, że stocznie w Korei Południowej - z trzema największymi zakładami na świecie znalazły się w głębokim kryzysie. Ich klienci bowiem zaczęli odwoływać i przekładać zamówienia. Kryzys dotknął także armatorów z tego kraju. Postanowili więc oni utworzyć sojusz, by być bardziej konkurencyjnym na światowym rynku transportu kontenerów.
Wpływ na taką decyzję z pewnością miał zeszłoroczny upadek jednego z większych koreańskich armatorów – Hanjin Shipping. Nowy alians ma mieć nazwę Korea Shipping Partnership (KSP).
W aliansie znajdą się wszyscy 14 armatorów kontenerowych z Korei Południowej, w tym Hyundai Merchant Marine, 15 największy armator kontenerowy na świecie.
Korea idzie w ślady japońskich przewoźników. Od kwietnia przyszłego roku dotychczasowi japońscy armatorzy K Line, MOL i NYK utworzą nową spółkę żeglugową: Ocean Network Express (ONE).
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu