• <
KONGSBERG_2023

Dziobowa część olbrzymiej nadbudówki wypłynęła z Gdańska. Trafi na prom dla Brittany Ferries (foto, wideo)

pc

17.12.2018 04:27 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Dziobowa część olbrzymiej nadbudówki wypłynęła z Gdańska. Trafi na prom dla Brittany Ferries (foto, wideo)

Partnerzy portalu

Dziobowa część olbrzymiej nadbudówki wypłynęła z Gdańska. Trafi na prom dla Brittany Ferries (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl

To będzie wyjątkowy prom z polskim akcentem. Stocznia Marine Projects Ltd. zakończyła w Gdańsku budowę dziobowej części nadbudówki na nową jednostkę dla Brittany Ferries. Blok wypłynął z Gdańska do Niemiec w sobotę. To już kolejna taka wysyłka na ten sam prom. W miniony poniedziałek do Flensburger Schiffbau Gsellschaft (FSG) popłynęła rufowa część nadbudówki.

Dziobowa część nadbudówki ma 47,95 m długości, 31 m szerokości i waży 1 967 t. Mostek nawigacyjny ma szerokość 39 m. Do stoczni Flensburger Schiffbau Gsellschaft (FSG), która dokończy budowę promu dla Brittany Ferries, blok płynie na pontonie morskim Kikka.

Sześciopoziomowa rufowa część nadbudówki natomiast, która już dotarła do Niemiec, ma 48,7 m długości, 31 m szerokości i waży ok. 2 074 t. Blok został zbudowany przez podwykonawcę Holm Construction na zlecenie Marine Projects Ltd. Po złożeniu nadbudówka będzie miała ok. 100 m długości.

Oba bloki dostarczane przez stocznię Marine Projects Ltd. są w zaawansowanym stanie wyposażenia pomieszczeń wewnętrznych. Zostaną zamontowane na kadłubie promu ro-pax o nazwie Honfleur zamówionego przez armatora Brittany Ferries. Nowoczesna jednostka zasilana LNG (dual fuel) będzie miała 187,40 m długości, 31 m szerokości, 6,35 m zanurzenia, 42 00 GT i 2 600 m linii ładunkowej. Na pokład zabierze 1 670 pasażerów. Prom będzie pływał na trasie Caen-Portsmouth. Jednostka ma wejść do eksploatacji w czerwcu przyszłego roku.

Honfleur będzie najbardziej przyjaznym dla środowiska promem w Wielkiej Brytanii. Na jego pokładzie znajdą się m.in. dwa kina, sklepy i restauracje. Jako pierwszy statek tego typu na świecie, jednostka zostanie wyposażona we własny dźwig. Będzie miała także ograniczony poziom wibracji, co zapewni komfort pasażerom.

Stocznia Marine Projects Ltd. powstała w 1989 roku. Specjalizuje się w budowaniu gotowych jednostek (masowce, kontenerowce, ro-ro), holowników portowych oraz pontonów do transportowania ładunków wielkogabarytowych. Jest też kooperantem stoczni dostarczającym częściowo wyposażone kadłuby statków, sekcje i bloki kadłubów oraz kompletne nadbudówki.

Marine Projests Ltd. zlokalizowana jest nad brzegiem Wisły przy Moście Wantowym w Gdańsku, na terenie byłej Stoczni im. Josepha Conrada Korzeniowskiego.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.