• <
bulk_cargo_port_szczecin

W kwietniu do Świnoujścia zawitają dwa ciekawe masowce

09.04.2015 21:20 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski W kwietniu do Świnoujścia zawitają dwa ciekawe masowce

Partnerzy portalu

W kwietniu do Świnoujścia zawitają dwa ciekawe masowce - GospodarkaMorska.pl

Dwa wielkie masowce w tym miesiącu zawitają do portu w Świnoujściu. Właścicielem jednego z nich jest Polska Żegluga Morska. Druga jednostka to Nordic Olympic, który zawita do polskiego portu podczas swego dziewiczego rejsu.

Nordic Olympic zacumuje w Świnoujściu około 13-14 kwietnia. Jego celem będzie rozładunek 60. tys. ton węgla z Kanady, który potem trafi na Słowację. Jednostka należy do armatora Nordic Bulk Carriers A/S, spółki amerykańskiej Pangaea Logistics Solutions. Chrzest statku odbył się 6 lutego, a już dzień później masowiec udał się w swój pierwszy rejs. Rozpoczął go w Japonii, po czym skierował się do Korei Południowej, przepłynął Pacyfik, załadował węgiel w Kanadzie i przez Kanał Panamski udał się do Europy.

Nordic Olympic ma 225 metrów długości i 32 metry szerokości. Nośność statku to 76 tys. ton. Jednostka jest specjalnie przystosowana do żeglugi w arktycznych rejonach – ma wzmocniony kadłub i zabudowane skrzydła pomostu nawigacyjnego. Napędzany silnikiem MAN B&W  6S60ME-C8.2 statek osiąga średnią prędkość 15 węzłów. Nordic Olympic będzie pływał głównie na szlakach między Kanadą i północną Europą.

Trochę później, bo 25 kwietnia, do Świnoujścia zawita masowiec Sudety należący do Polskiej Żeglugi Morskiej. Statek przypłynie z ładunkiem amerykańskiego węgla koksującego. Będzie to jego pierwsza wizyta w tym porcie. Jednostka ma ponad 200 metrów długości, 32 metry szerokości i jednorazowo może zabrać 82 tysiące ton ładunku. Sudety zostały zbudowane w japońskiej stoczni Tsuneishi i oddane do użytku w 2013 roku. Statek ma specjalne wyposażenie, które o 4 procent obniża konsumpcję paliwa (m.in. specjalny profil dziobu i rufy, zwiększający opływowość) a także redukuje emisję CO2. Poziom bezpieczeństwa jednostki zwiększa zaś specjalna budowa mostka kapitańskiego, z dużymi oknami, ułatwiającymi obserwację.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.