• <

Wynik wyszukiwania - " drobnicowce" - Wiadomości

Coraz więcej aktywności na rynkach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 8 – 11.2024)

Kolejne tygodnie pierwszego kwartału 2024 roku to obserwowana wzmożona aktywność inwestycji tonażowych wielu typów jednostek. Wzrosty nie wynikają jednak z dynamicznego rozwoju rynku frachtowego. Wręcz przeciwnie wzrosty wolumenów ładunków, np. skonteneryzowanych są nadal niższe niż wzrosty pojemności dostępnego na rynku tonażu. Występujący niedobór tonażu na wielu szlakach wynika z kryzysów, które mocno uderzają w żeglugę.
01.04.2024

Lepsze perspektywy dla inwestycji tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 2– 7.2024)

Ostatnie tygodnie to umiarkowana aktywność w zakresie inwestycji tonażowych, o czym informowały międzynarodowe źródła raportów brokerskich, w tym Golden Destiny. Nieco lepiej było na rynku złomowań, gdzie pojawiło się trochę więcej transakcji w porównaniu do poprzednich okresów. Działania inwestycyjne są odpowiedzią na aktualny i przewidywany stan rynku żeglugowego. Po okresie zastoju dla wielu segmentów żeglugi pojawiają się nowe perspektywy, a potrzeba wymiany flot również pod kątem restrykcyjnych wymagań ekologicznych będzie t
26.02.2024

Bałtyk. Dwa drobnicowce utknęły w lodzie

Dwa niewielkie drobnicowce utknęły w okolicy Estonii na Bałtyku z powodu silnego wiatru i dryfującego lodu.
04.01.2024

Nadzieja w 2024 roku w Przylądku Dobrej Nadziei. Połączenia z Azją ważne dla bezpieczeństwa Polski

W 2023 roku zawiodły dwa główne przejścia łączące globalne rynki. Przejście przez Kanał Panamski w 2024 roku będzie zgodnie z zapowiedziami obsługiwać statki o mniejszym zanurzeniu. Region wokół Kanału Sueskiego stał się znowu niebezpieczny i nic nie zapowiada, że w 2024 roku będzie bezpieczniej niż na początku obecnie mijającego 2023. A to oznacza również wyzwania dla polskich producentów, spedytorów, logistyków i gestorów ładunków.
31.12.2023

Duże dostawy i małe zamówienia. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 32-37/2023)

Jak podają statystyki w ostatnich tygodniach i miesiącach na rynek wprowadzono bardzo dużą ilość nowego tonażu kontenerowego o pojemności kilkuset tysięcy TEU. Szczególnie widoczne wzrosty w tym zakresie były widoczne u światowych gigantów, tj. MSC i Maersk. W kolejnych miesiącach przewiduje się dalsze intensywne dostawy nowego tonażu kontenerowego.
26.09.2023

Kontenerowiec staranował drobnicowiec. Dwie ofiary [WIDEO]

Dwóch członków załogi drobnicowca prawdopodobnie nie żyje po tym, jak ich statek zatonął w wyniku kolizji z kontenerowcem na wodach Japonii.
25.08.2023

Sporo transakcji w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 20-25/2023)

W ostatnich tygodniach więcej aktywności w zakresie inwestycji tonażowych notowano wśród drobnicowców wielozadaniowych. Spory ruch z różnym natężeniem w poszczególnych tygodniach notowano też w segmencie kontenerowców, ale dotyczyło to transakcji na rynku wtórnym. Niemal całkowity zastój na rynku wycieczkowców. Niemniej pozytywnym aspektem jest finalizacja wielu zawartych kontraktów.
04.07.2023

Rynek inwestycji tonażowych w lepszej kondycji. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 16-19/2023)

Kolejne tygodnie roku do kontynuacja stabilizacji w zakresie inwestycji tonażowych w segmencie statków kontenerowych. Dużo lepiej niż przez wiele ostatnich tygodni prezentował się dla segmentu drobnicowców wielozadaniowych, gdzie pojawiły się nie tylko transakcje jednostkami używanymi, ale również i nowe zamówienia. Nadal nie widać znaczących wzrostów w nowych kontraktacjach nowych wycieczkowców, ale dotychczasowe budowy i zamówienia są realizowane i dokańczane.
24.05.2023

Ucieczka przed recesją. Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 15-17/2023)

Na rynkach handlu morskiego pojawiają się nadal uzasadnione obawy, co do stanu światowej gospodarki, ale zwraca się również uwagę, że w aktualnych warunkach są także i pozytywne informacje. W wielu przypadkach światowe gospodarki notują drobne wzrosty, ale co najważniejsze unikają w szerszym ujęciu przynajmniej jak na razie recesji.
11.05.2023

Zbliża się wielka fala złomowań kontenerowców. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-15/2023)

Ostatnie tygodnie to przede wszystkim elektryzujące środowisko żeglugowe informacje na temat około 400 statków kontenerowych, które szykowane są do wysyłki na złom. Według shipbrokera Braemar 175 z tych jednostek ma być wysłanych na żyletki w 2023 roku, natomiast kolejne 220 statków tego typu w kolejnym. Taki wolumen tonażu może spowodować znaczące poprawienie sytuacji na rynkach frachtowych przewozów kontenerów.
25.04.2023

Porty Ameryki Południowej i polski udział w transporcie morskim. Analiza aktualnej sytuacji portowo-żeglugowej w regionie

Ameryka Południowa to ważny kontynent z punktu widzenia międzynarodowej wymiany handlowej i transportu morskiego. W regionie mieszka około 430 mln ludzi, co zapewnia duże zaplecze rynkowe i spore dalsze możliwości rozwoju gospodarczego tego kontynentu i jego społeczności. Obecnie jest to region przede wszystkim eksportu wielu surowców naturalnych, ale także produktów rolnych i spożywczych. Import to z kolei przede wszystkim dobra konsumpcyjne, ale również często ładunki inwestycyjne.
14.02.2023

Port Gdańsk odnotowuje rekordowe wyniki za miniony rok i nie zamierza zwalniać tempa

Dla Portu Gdańsk rok 2022 był czasem intensywnej aktywności przy obsłudze rekordowego wolumenu przeładunków oraz realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Przygotowaliśmy podsumowanie najważniejszych ubiegłorocznych osiągnięć ZMPG.
07.02.2023

Emisje z żeglugi wejdą w zakres systemu EU ETS

Rada Europy i Parlament Europejski porozumiały się w sprawie propozycji pakietu Fit for 55. Tym samym od 2025 emisje ze statków różnego typu będą włączane w zakres systemu EU ETS.
21.12.2022

Tłoczno w Stoczni Remontowej Nauta S.A. [WIDEO, ZDJĘCIA]

Kolejny miesiąc intensywnych prac w Stoczni Remontowej Nauta S.A. Przy nabrzeżach i w dokach najdłużej funkcjonującej stoczni remontowej w Polsce na remontach przebywa aż 17 jednostek pływających.
19.08.2022

"Z Gdyni w daleki świat…". Niezwykłe modele statków na pokładzie Sołdka

Czym różni się masowiec od drobnicowca? Co kryje się pod tajemniczym skrótem ro-ro? Na jakich statkach produkuje się konserwy rybne? Na te i wiele innych pytań można znaleźć odpowiedź odwiedzając nową wystawę czasową „Z Gdyni w daleki świat. Stocznia Gdynia i jej statki” w Ładowni nr 2 na Sołdku.
28.06.2022

Niemiecki rząd chce kupić stocznię w Rostocku

Niemiecki rząd potwierdził, że stanął do przetargu na przejęcie stoczni w Rostocku. Niemiecka marynarka wojenna chce tam stworzyć bazę remontowo-obsługową.
26.06.2022

Ćwiczenia Defender Europe 2022. Wojska NATO w Porcie Gdańsk [WIDEO, ZDJĘCIA]

We wtorek (10 maja) przy nabrzeżu WOC w Porcie Gdańsk zacumowały dwa drobnicowce: pływający pod duńską banderą Britannia Seaways oraz brytyjski Hurst Point. Do Gdańska dostarczyły duński i brytyjski sprzęt wojskowy, którzy posłuży do ćwiczeń w ramach Defender Europe 2022, których część odbędzie się w Polsce. Operację rozładunku z polskiej strony nadzoruje grupa BLG Logistics.
11.05.2022

Top 10 morskich nacji. Chiny na pierwszym miejscu. Polska poza rankingiem

Chiny, Japonia i Grecja zdominowały rynek transportu morskiego. Dziś ta trójka należy najpotężniejszych krajów posiadających statki handlowe i pasażerskie. W końcu 2021 łączna wartość flot będąca w dyspozycji armatorów z tych krajów osiągnęła około 520 mld USD – oszacowali analitycy VesselsValue. To więcej niż łączna wartość flot armatorów działających w pozostałych 7. krajach uwzględnionych w rankingu.
16.04.2022

Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?

Federacja Rosyjska posiada na Bałtyku kilka kluczowych węzłów portowych, stanowiących strategiczne punkty logistyczne w zachodniej części Rosji. To przez nie do tej pory odbywał się import oraz eksport znaczącej ilości dóbr ważnych dla dominującej na tle całego kraju jego europejskiej części. Rocznie obsługiwano w nich około kilkadziesiąt milionów ton różnorodnych ładunków, głównie masowych: suchych i płynnych. Jak wojna Rosji z Ukrainą przełoży się na kondycję portów rosyjskich na Bałtyku?
12.04.2022

5 kolejnych rosyjskich statków na amerykańskiej liście sankcji

Trzy rosyjskie tankowce i dwa drobnicowce zostały objęte amerykańskimi sankcjami po tym, jak na czarną listę trafił zaangażowany w ich finansowanie Alfa-Bank.
07.04.2022

Perełki z gdyńskiej stoczni trafiły na wystawę

Zbiornikowce, trawlery, kontenerowce czy statki do transportu ładunków drobnicowych, wszystkie „made in Gdynia” - to nowe elementy eksponaty Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku. Placówka pozyskała całą kolekcję modeli statków, które przez kilkadziesiąt lat powstawały w nieistniejącej już Stoczni Gdynia (dawniej Stoczni im. Komuny Paryskiej). To okazja na sentymentalny powrót do zawodowych wspomnień dla setek byłych pracowników.
05.02.2022

Ellerman ponownie wypływa na szerokie wody. Biznes nie tylko sentymentalny

Uniserve, firma spedycyjna z Wielkiej Brytanii, która w zeszłym roku wyczarterowała kilka statków, powołała dedykowaną spółkę zależną Ellerman City Liners. Jest się od kogo uczyć morskiego rzemiosła.
05.02.2022

Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 51.2021-3/2022)

Wydawałoby się, że końcówka roku to moment pewnego rodzaju korekty i zawieszenia rynku. Jednakże pierwsze tygodnie nowego roku dla wielu z jego segmentów pokazują, iż była to chwila zawieszenia przed dalszą kontynuacją trendów wzrostowych. Zatem w początek nowego roku zarówno branża żeglugowa jak i stoczniowa wkracza z umiarkowanym optymizmem. Czy będzie się działo w nowym roku?
24.01.2022

Od początku roku zamówiono już 27 statków napędzanych LNG

Od początku tego roku armatorzy zamówili już 27 jednostek napędzanych LNG – informuje firma Gibson Shipbrokers. Wśród nich 14 to były tankowce, dziewięć kontenerowce, dwa drobnicowce i jeden samochodowiec. Statki będą dostarczane do 2024 roku.
14.04.2021

Coraz więcej aktywności w dobie wyzwań. Raport z rynku żeglugowego (tydzień 8-11/2021)

Po roku trwania pandemii analitycy oczekują, że gospodarka morska, w tym transport morski będą korzystały z rozwoju i wzrostu globalnej gospodarki, która ma mieć miejsce już w 2021 roku. Według różnego rodzaju organizacji, jak na przykład OECD wzrost ten może wynieść nawet około 5,5 %.
23.03.2021

COSCO Shipping – chiński gigant przybywa do gdyńskiego portu z kolejną partią śmigieł

W niedzielę 14 lutego około godziny 14:20 do gdyńskiego portu wpłynął statek „Tian Xi”, należący do chińskiego giganta żeglugowego firmy Cosco Shipping. Przywiózł on ładunek aż 114 śmigieł. Była to największa w historii Polski jednorazowa partia ładunku śmigieł turbin wiatrowych, które zostały zasztauowane, czyli odpowiednio umiejscowione i umocowane na pokładzie jednostki aż w 5 warstwach. Obsługą agencyjną zajęła się specjalizująca się w obsłudze takiego rodzaju towaru Morska Agencja Gdynia.
16.02.2021

Spliethoff – ekspert w morskich przewozach ładunków ponadgabarytowych

Spliethoff to jeden z potentatów przewozów ładunków ciężkich i ponadgabarytowych – liczący się gracz w światowej czołówce tego typu przewoźników. Firma powstała w Amsterdamie w 1921 roku a jej założycielem był shipbroker Johan Frederik Spliethoff, specjalizujący się w przewozach drewna z krajów leżących nad Bałtykiem. Dziś Spliethoff to wielka grupa żeglugowa, obejmująca kilka marek i zależnych od spółki-matki przedsiębiorstw. Są one aktywne w segmencie ciężarowców, statków wielozadaniowych, ale również statków ro-ro, con-ro i
07.12.2020

Ekspresowe prace w Stoczni Remontowej Nauta (foto, wideo)

Udana współpraca Nauty z niemieckim armatorem Navo Mare. Mimo trwającego kryzysu związanego z koronawirusem, praca w gdyńskiej stoczni odbywa się na pełnych obrotach a remonty prowadzone są jednocześnie na kilkunastu jednostkach.
16.09.2020

Raport IMB: Więcej ataków piratów na świecie, w szczególności w Zatoce Gwinejskiej

Piractwo morskie wzrosło na całym świecie w 2018 roku, w szczególnie w Afryce Zachodniej, gdzie ataki pirackie na statki nadal stanowią zagrożenie dla marynarzy – czytamy w raporcie International Maritime Bureau (IMB), należącej do struktur ONZ.
17.01.2019

Korea Południowa największym budowniczym statków na świecie

Korea Południowa odzyskała tytuł największego budowniczego statków, który należał wcześniej do Chin.
10.01.2019

Norwegia: IMO powinno dążyć do zmniejszenia emisji w żegludze o 50 procent do 2050 roku

Światowa żegluga powinna postawić sobie za cel zmniejszenie emisji zanieczyszczeń o połowę do 2050 roku – stwierdził norweski związek armatorów, który prowadził niedawno rozmowy z Międzynarodową Organizacją Morską (IMO).
09.01.2019

Norwegowie chcą zmniejszenia emisji w żegludze o połowę do 2050 roku

Światowa żegluga powinna postawić sobie za cel zmniejszenie emisji zanieczyszczeń o połowę do 2050 roku – stwierdził norweski związek armatorów, który prowadził niedawno rozmowy z Międzynarodową Organizacją Morską (IMO).
25.10.2018

Norwegia chce zmniejszenia emisji w żegludze o połowę do 2050 roku

Światowa żegluga powinna postawić sobie za cel zmniejszenie emisji zanieczyszczeń o połowę do 2050 roku – stwierdził norweski związek armatorów przed przyszłotygodniowymi rozmowami z Międzynarodową Organizacją Morską (IMO).
05.04.2018

Polacy uratowali załogę tonącego statku

7 grudnia turecki drobnicowiec „Koza” nadał sygnał SOS. Jednostka znajdowała się około 100 mil na południe od Freetown, Sierra Leone. Załogę uratowali Polacy.
11.12.2017

ESL Africa utknęła na mieliźnie

ESL Africa należąca do szczecińskiego przewoźnika Europa Shipping Lines wpłynęła na mieliznę u wybrzeży Szwecji. Do zdarzenia doszło w sobotę wieczorem – poinformowała szwedzka straż przybrzeżna (Kustbevakningen). Nikomu nic się nie stało.
22.10.2017

Euroafrica – flota Linii Afryki Zachodniej odmłodzona

W dniu 14 września 2017 firma Euroafrica zrealizowała zakup statku “Africaborg”, następnej jednostki z serii 17,5 tysięczników. Jest to wielozadaniowy drobnicowiec nowej generacji zbudowany w 2007 roku w chińskiej stoczni Hudong, zakupiony od holenderskiego armatora Royal Wagenborg.
15.09.2017

Irlandzkie drobnicowce ponownie w Naucie

Stocznia Remontowa Nauta po raz kolejny pracuje dla irlandzkiego armatora – Arklow Shipping. Tym razem na remont do stoczni trafiły jednostki Arklow Cadet i Arklow Mill.
12.05.2017

Aceromar i Faromar – bliźniacze statki w Świnoujściu

Morska Stocznia Remontowa Gryfia kontynuuje współpracę z Vertom Bojen Bereederungs. Na przełomie marca i kwietnia niemiecki armator zlecił stoczni wykonanie pierwszego remontu klasowego na bliźniaczych jednostkach Faromar i Aceromar.
12.04.2017

Dwa statki zatonęły na Filipinach. Jest jedna ofiara śmiertelna

Jedna osoba zginęła, a sześć jest uznane za zaginionych, po tym jak we wtorek u wybrzeży Filipin zatonęły dwa drobnicowce.
18.01.2017

Zakończył się remont promu Baltivia należącego do PŻB

Zakład Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Świnoujściu zakończył remont promu Baltivia, należącego do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. W trakcie remontu wymieniono m.in. 12 metrów kwadratowych poszycia statku czyli blach znajdujących się na burcie jednostki. Baltivia nie była dokowana, ponieważ w Świnoujściu nie ma takich możliwości. Remont kosztował około 400 tysięcy złotych.
11.01.2017

W MSR Gryfii początek roku z pełnymi dokami

Stoczniowcy z Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia nie mogą narzekać na brak pracy. W stoczni w Szczecinie trwają remonty kilku statków, a w najbliższych dniach zaplanowane są prace na kolejnych jednostkach.
04.01.2017

Wspólna Kaczka 2016 za nami. Znamy laureatów „bursztynowych” nagród

EuroAfrica Services oddział w Polsce oraz Navimor International Com laureatami „Bursztynowej Kaczki”. Nagrody zostały wręczone w piątek podczas XVII Spotkania Biznesu Morskiego Wybrzeża Gdańskiego „Wspólna Kaczka” 2016. Gala odbyła się w Gdynia Arenie.
16.10.2016

Podwójne remonty w Stoczni Nauta

W dwóch dokach stoczni Nauta trwają podwójne remonty – w suchym doku SD I zadokowano da gazowce greckiego armatora Stealth Marine Corporation, natomiast w doku pływającym nr 4 przebywają dwa drobnicowce Wilson Calais i Sunna.
26.09.2016

Kanał Panamski: W pierwszym miesiącu nowe śluzy pokonało 55 statków

W pierwszym miesiącu działalności rozbudowanego Kanału Panamski już 55 jednostek przekroczyło nowe śluzy - ujawniło Panama Canal Authority (ACP), zarządca obiektu.
02.08.2016

Irańska delegacja gości w Trójmieście. Będzie współpraca ze stocznią Nauta (wideo)

Trwa wizyta irańskich przedstawicieli w Trójmieście. Goście z Bliskiego Wschodu rozmawiali między innymi z przedstawicielami stoczni Nauta. Jak udało nam się dowiedzieć – doszło do zawarcia porozumienia w sprawie budowy lub remontu jednostki dla irańskiego armatora.
28.07.2016

Euroafrica powiększa swoją flotę

Euroafrica wzbogaci swoją flotę o dwa drobnicowce, które będą operować na Linii Afryki Zachodniej. To siostrzane jednostki zbudowane w 2007 roku. Armator chce również zbudować dwa całkowicie nowe eco-drobnicowce.
23.09.2015

Na początku maja ze Stoczni Marynarki Wojennej wychodzą cztery odnowione jednostki

Przegląd prac w Stoczni Marynarki Wojennej. Do 8 maja planowane jest zdanie czterech jednostek.
05.05.2015

MRS GRYFIA doceniona przez klienta

Morska Stocznia Remontowa Gryfia w Świnoujściu została uhonorowana przez Reederei Hermann Buss GmbH & Cie KG tytułem Dostawca roku 2014.
16.03.2015

Dzisiejszy przemysł stoczniowy może być konkurencyjny

Polskie stocznie mają wyższą o ponad 100 proc. wydajność pracy, niż przed kilku jeszcze laty, kiedy korzystały z pomocy publicznej, mają też lepszą organizację pracy i oferują inne, nowoczesne produkty. To łącznie stwarza przesłanki do ich konkurencji na międzynarodowych rynkach i rentowności - mówi Jerzy Czuczman. dyrektor biura Związku Pracodawców Forum Okrętowego.
18.12.2014

Kolizja statków na Kanale Kilońskim

W niedzielę rano (około godziny 9) w Kanale Kilońskim doszło do kolizji gazowca LPG Yara Embla z drobnicowcem Frank W, spowodowane awaria steru drugiej jednostki. Do zdarzenia doszło 18 km od Brunsbüttel w kierunku wschodnim.
09.04.2014

Somalijscy piraci zmieniają modus operandi

Ostatni raport ICC Międzynarodowe Biuro Morskie (ICC International Maritime Bureau) „Piractwo i napady rabunkowe” - „Piracy and Armed Robbery Against Ships” za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2011roku wydaje się być globalnie bardziej optymistyczny niż ubiegłoroczny. Międzynarodowe Biuro Morskiego Centrum Raportowania Piractwa w Kuala Lumpur podało, iż w 2011 roku doszło na całym świecie do 439 napadów pirackich i rabunkowych na akwenach całego świata. Co jest mniejszym wynikiem niż 445 ataków zanotowanych w analogicznym okresi
15.02.2012

Amerykański statek z polskim rodowodem

Amerykański statek kontenerowy National Glory po gruntownym odnowieniu opuścił wczoraj Gdańską Stocznię Remontowa SA. Od 25 listopada przeprowadzono na nim min. konserwację kadłuba.
19.12.2011

Straty ludzkie w aspekcie piractwa w rejonie Rogu Afryki.

Choć rok 2010 zapisał się, jako rekordowy w aktywności piratów na świecie z liczbą 485 ataków i 53 uprowadzonych statków pierwsze półrocze tego roku wskazuje na 35 % wzrost liczby ataków w stosunku do ubiegłego roku ( z nieoficjalnych źródeł wiadomo, iż prawie 41% przypadków ataków pirackich nie jest w ogóle podawanych)
30.08.2011

Polski Rejestr Statków – 75 LAT W SŁUŻBIE OKRĘTOWNICTWA I ŻEGLUGI

Zamysł powołania polskiej instytucji klasyfikacyjnej powstał w roku 1932 w reakcji na trudności, jakie niemieckie instytucje czyniły polskiej flocie śródlądowej, przede wszystkim przewożącej towary pomiędzy portami Wolnego Miasta i Gdyni. Skutkiem tych utrudnień były kłopoty z ubezpieczaniem polskich barek i ładunków. Zamiar wprowadzono w czyn cztery lata później, w roku 1936 założony został Polski Rejestr Żeglugi Śródlądowej.
05.08.2011

Ostatni taki statek ze Szczecina

To będzie ostatni chrzest statku, który w całości powstał w Szczecinie. Prasa spekuluje, kto w sobotę rozbije o jego burtę butelkę szampana. Armator miał poprosić o to Małgorzatę Tusk, żonę premiera. Ta jednak nie za bardzo miała na to ochotę, więc podobno w rezerwie ma być jedna z pań z kręgów rządowych.
20.05.2011

Marynarze PLO dostaną akcje

Pracownicy Polskich Linii Oceanicznych dostaną akcje pracownicze. Mimo iż firma ma siedzibę w Gdyni, wielu marynarzy ze Szczecina jest uprawnionych do odbioru akcji.
31.01.2011

Euroafrica miała trudny rok

Mijający rok był równie trudny jak 2009 dla Euroafriki, drugiego szczecińskiego armatora. Mimo to Euroafrica kupiła dwa nowe statki.
28.12.2010

Szczecińska Stocznia Remontowa w Gryfii bez zwolnień grupowych

Nie jesteśmy w sporze zbiorowym ze związkami i nie przewidujemy zwolnień pracowników na większą skalę - informuje Edward Stachoń, prezes spółki.
31.08.2010

Spór zbiorowy w Gryfii

Szczecin. Związki zawodowe działające w Szczecińskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" przekazały zarządowi firmy pismo informujące o wejściu w spór zbiorowy. Prezes stoczni twierdzi, że zarząd nie jest w sporze zbiorowym ze związkami i że podpisał z nimi protokół rozbieżności.
27.08.2010

Branża stoczniowa nadal w stagnacji

Mniejsza o ponad połowę produkcja, w porównaniu do rekordowego 2005 r. i niższe o ponad 40 proc. przychody ze sprzedaży, zmieniona baza wytwórcza i porwane więzi kooperacyjne w kraju - tak można ująć syntetycznie przemiany, jakie dokonały się w krajowym przemyśle stoczniowym w ostatnich latach.
25.08.2010

Strategia na kryzys

Spółka Pol-Euro Linie Żeglugowe powstała 2 grudnia 2002 roku w wyniku restrukturyzacji finansowej Grupy Polskich Linii Oceanicznych przeprowadzonej przez Agencję Rozwoju Przemysłu. W 2009 roku przekształciła się w spółkę akcyjną, której celem jest prywatyzacja na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
03.05.2010

Dziękujemy za wysłane grafiki.