• <

Wynik wyszukiwania - " ICS" - Wiadomości

MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni

W poprzednich swoich artykułach autorzy zwracali uwagę przede wszystkim na obowiązujące akty prawne, mające na celu zapewnienie gruntu prawnego dla aktywności związanej z bezpieczeństwem m.in. infrastruktury krytycznej, ze strony ataków w cyber przestrzeni. W niniejszym artykule autorzy chcą przybliżyć realne działania, mające na celu ochronę infrastruktury krytycznej przed atakiem w cyberprzestrzeni.
19.04.2024

Do IMO złożono wniosek dotyczący osiągnięcia zerowej emisji CO2 w żegludze. Dekarbonizację ma wesprzeć fundusz opłat

Międzynarodowa Izba Żeglugi ( International Chamber of Shipping, ICS), Wspólnota Bahamów i Republika Liberii przedstawiły Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) szczegółową propozycję dotyczącą Funduszu Żeglugi Zeroemisyjnej w celu przyspieszenia przejścia na zerową emisję do 2050 roku. Ma on zachęcać do produkcji i stosowania paliw oraz technologii morskich o zerowej emisji gazów cieplarnianych oraz zapewnić miliardy dolarów na wsparcie transformacji energetycznej w krajach rozwijających się.
01.02.2024

Panie w oceanicznym biznesie. WISTA Poland ma 30 lat i płynie cała naprzód

Panie należące do WISTA Poland we wrześniu obchodziły 30. rocznicę działalności w Polsce. Spotkanie pań działających w Stowarzyszeniu Kobiet Gospodarki Morskiej i Handlu, w skrócie WISTA Poland, odbyło się 21 września br. Wśród gości honorowych była Magdalena Adamowicz, posłanka do Parlamentu Europejskiego oraz Dorota Lost-Siemińska, dyrektorka Wydziału Prawnego IMO, pani Nazli Selek, WISTA International, ExCo Memeber, przedstawicielki WISTA ze Szwecji, Norwegii i innych krajów.
26.09.2023

Barometr zagrożeń w shippingu 2023-2024. Kurs na rozwój zrównoważony

Niestabilność polityczna, finansowa i ataki cybernetyczne, utrata reputacji, a także transformacja energetyczna i prognozowane koszty emisji – to zestaw zagrożeń jakie wskazali armatorzy i menedżerowie flot w czasie badania przeprowadzonego przez International Chamber of Shipping (ICS).
24.07.2023

UE będzie nadal uznawać szkolenia i certyfikaty filipińskich marynarzy

Decyzja Komisji Europejskiej wzmacnia kluczową rolę filipińskich marynarzy w globalnej żegludze i handlu.
02.04.2023

Organizacje żeglugi morskiej proszą ONZ o ewakuację 331 żeglarzy

Firmy żeglugowe i organizacje morskie wysłały list do ONZ z apelem o pomoc w ewakuacji z ukraińskich portów 331 żeglarzy, którzy z powodu wybuchu rosyjskiej inwazji od roku nie mogą przeprawić się przez morze - poinformował dziennik "Guardian".
23.02.2023

Panie z WISTA Poland podsumowały 2022 rok. „Wiścianki” zawsze aktywne w biznesie morskim i coraz bardziej widoczne

Spotkanie pań działających w Stowarzyszeniu Kobiet Gospodarki Morskiej i Handlu, w skrócie WISTA Poland odbyło się 19 stycznia br. Gościem honorowym była pani Elpi Petraki, prezydent WISTA International. Gospodarzem spotkania była pani Wanda Dobrowolska, prezes WISTA Poland. W spotkaniu brały udział również przedstawicielki WISTA Norway.
23.01.2023

W ukraińskich portach od początku wojny utknęło 331 marynarzy z różnych państw świata. Walczą o przeżycie

Od rosyjskiej inwazji na Ukrainę w ukraińskich portach nadal tkwi 331 marynarzy z różnych państw świata. Uwięzieni na swoich statkach muszą walczyć o dostęp do żywności i opieki medycznej – poinformował portal Foreign Policy.
28.12.2022

Transport morski w gospodarczych sztormach. Raport UNCTAD 2022

Wyższe ceny zboża i stawki za fracht suchych towarów masowych na początku 2022 r. przyczynią się do 1,2-procentowego wzrostu konsumpcyjnych cen żywności. Kontenerowce cumowały w portach o 13,7% dłużej w 2021 r. w porównaniu z 2020 r., pogłębiając opóźnienia i braki. A w ciągu ostatniego roku całkowita emisja gazów cieplarnianych ze światowej floty wzrosła o 4,7% - to ustalenia eksportów UNCTAD zawarte w najnowszym raporcie „Maritime Transport Review 2022”.
23.12.2022

Dekarbonizacja według IMO wymaga wsparcia

Nadchodząca debata na temat regulacji dotyczących gazów cieplarnianych i środków ekonomicznych w IMO wziął pod lupę zespół World Shipping Council (WSC) i sugeruje konieczność poprawy niektórych obszarów oraz szerokiego zrozumienia i porozumienia wielu stron o różnych interesach.
29.08.2022

PGNiG szuka start-upów, które mogą zrewolucjonizować sektor energetyczny. W najlepsze inwestuje miliony złotych

– Technologie są odpowiedzią na wyzwania transformacji energetycznej. Wyskalowanie rozwiązań technologicznych w branży energetycznej wymaga jednak bardzo wysokich nakładów finansowych – podkreśla Małgorzata Piasecka, prezes PGNiG Ventures. Koncern gazowy stawia mocny akcent na działalność badawczo-rozwojową i innowacje, przeznaczając na nie co roku setki milionów złotych. Poprzez swój fundusz inwestycyjny finansuje również innowacyjne spółki z potencjałem transformacji sektora energetycznego. Wśród najbardziej perspektywicznych o
15.06.2022

Dlaczego rewolucja czystych technologii w żegludze nabiera tempa?

Zaledwie kilka tygodni temu, nastroje panujące podczas COP26 były prawdopodobnie pozytywne i pełne nadziei, a kluczowi gracze w branży żeglugowej wykazali bezprecedensową gotowość do zwiększenia wysiłków na rzecz dekarbonizacji. Jednakże fragmentacja przedstawiona na MEPC 77 ukazała nieco inny obraz sytuacji.
26.12.2021

Statki autonomiczne wypłyną na oceany przed 2025 rokiem? Polskie uczelnie i firmy mają potencjał, by wejść na nowy rynek

Pandemia nie odpuszcza, a kraje atakowane są przez nowe warianty wirusa. Wymiana załóg sprawia problemy i wywołuje konkretne utrudnienia. Stąd trudności w zejściu załóg na ląd, przemieszczaniu między portami, w których występuje zagrożenie „eksportem” kolejnego nowego wirusa. Powraca temat wprowadzenia na rynek statków autonomicznych. Już dziś rynek ten szacowany jest na miliardy dolarów.
21.12.2021

VI Konferencja Naukowa „Bezpieczeństwo energetyczne" - transmisja na żywo

VI Konferencja „Bezpieczeństwo energetyczne – filary i perspektywa rozwoju” rozpoczyna się 13 września 2021 r. o godzinie 9:00 na Politechnice Rzeszowskiej. Będą to dwa dni dwa dni debat, prelekcji i prezentacji, a także spotkań kuluarowych i biznesowych z udziałem przedstawicieli gospodarki, administracji i nauki. Wszystkie panele transmitowane są na żywo!
13.09.2021

ICS proponuje pierwszą globalną opłatę węglową w celu przyspieszenia dekarbonizacji przemysłu

Międzynarodowa Izba Żeglugi (ICS), światowe stowarzyszenie handlowe operatorów statków, przedstawiła kompleksową propozycję globalnej opłaty za emisje dwutlenku węgla ze statków.
07.09.2021

Kanał Panamski coraz droższy

Administracja Kanału Panamskiego (ACP) ogłosiła niedawno, że odkładają na czerwiec decyzję o wzroście opłat za rezerwację tranzytu. To reakcja na prośby operatorów statków, o ponowne rozważenie podwyżek stawek za tą usługę w związku z falą zakłóceń w globalnym łańcuchu dostaw.
15.04.2021

ICS próbuje rozwiązać problem szczepienia marynarzy na COVID-19

Sytuacja związana z pandemią COVID-19 w znaczący sposób rzutuje na armatorów i zatrudnianych pracowników sektora morskiego. ICS próbuje rozwiązać problem szczepień marynarzy.
23.03.2021

ONZ apeluje o przyznanie statusu kluczowych pracowników marynarzom

Pomimo iż liczba marynarzy dotkniętych kryzysem spowodowanym pandemią COVID-19 spadła w ostatnich miesiącach, to przemysł żeglugowy obawia się, że liczba zachorowań wśród marynarzy może ponownie wzrosnąć wraz z pojawieniem się nowych wariantów wirusa. Częściowo odpowiedzialne za to są wprowadzone surowe kontrole graniczne oraz ograniczenia w podróżowaniu, które utrudnią załodze przenoszenie się ze statków i na inne jednostki.
20.03.2021

Protekcjonizm w biznesie morskim. Państwa same sobie szkodzą

O 3,4% wzrosło by PKB w wielu gospodarkach morskich państw, gdyby ograniczono działania protekcjonistyczne przekonuje ICS w tegorocznym raporcie Protekcjonizm w Gospodarkach Morskich.
27.02.2021

Międzynarodowa Izba Żeglugi chce, aby marynarze otrzymali pierwszeństwo szczepień

Rządy powinny traktować priorytetowo szczepienia marynarzy przeciwko Covid-19, aby pomóc w utrzymaniu sprawnego działania globalnych łańcuchów dostaw - twierdzi Międzynarodowa Izba Żeglugi (ICS).
20.01.2021

Aktualne wymogi dot. przewozów z Wielkiej Brytanii poprzez port w Dover

Promy24 podzieliły się informacją, otrzymaną od swojego partnera, linii P&O Ferries, odnośnie aktualnych wymagań przy przewozach poprzez port w Dover.
14.01.2021

400 tysięcy marynarzy uwięzionych na morzu w miarę pogłębiania się kryzysu zw. z wymianą załóg

Aktualnie liczba marynarzy z całego świata uwięzionych na statkach wynosi około 400 tysięcy. Kontynuują oni pracę bez szans na zwolnienie ze służby, w pogłębiającym się kryzysie związanym z wymianą załóg, który zagraża handlowi i bezpieczeństwu na morzu.
02.11.2020

Maersk wzywa do działania w sprawie 400 tysięcy marynarzy uwięzionych na morzu

Według nowych szacunków Międzynarodowej Izby Żeglugi, największe na świecie firmy zajmujące się przewozem kontenerów oraz Sekretarz Generalny ONZ apelują do rządów o rozwiązanie kryzysu pracowniczego, który spowodował uwięzienie 400 000 pracowników na morzu.
28.09.2020

Wdrażanie Przemysłu 4.0 wyzwaniem w zakresie bezpieczeństwa kraju

Wraz ze wzrostem znaczenia rozwiązań z sektora Przemysłu 4.0 wzrasta zapotrzebowanie na zaawansowane systemy bezpieczeństwa, które pozwolą błyskawicznie wykryć zagrożenia ze strony cyberprzestępczości. Szczególną ochroną powinny zostać objęte przedsiębiorstwa wchodzące w skład infrastruktury krytycznej, często korzystającej z rozwiązań sprzed ery powszechnego internetu. W zapewnieniu bezpieczeństwa sieciom tego typu pomoże sztuczna inteligencja.
23.09.2020

25 czerwca obchodzimy Światowy Dzień Marynarza!

W tym roku z uwagi na panującą sytuację związaną z epidemią COVID-19, o marynarzach i sytuacji, w jakiej się znaleźli należy mówić szczególnie głośno.
23.06.2020

ICS: Sytuacja marynarzy uwięzionych na morzu to już kryzys humanitarny

W momencie, gdy kraje próbują powrócić do normalności przed pandemią, bieżące ograniczenia są wciąż ciężkie dla kluczowego ogniwa globalnego łańcucha dostaw.
29.05.2020

Raport: Przypadki niestosowania się do światowych regulacji na statkach spadły o 25 procent w zeszłym roku

Według najnowszych badań Międzynarodowej Izby Żeglugi (ICS) incydenty niestosowania się do przepisów IMO i MOP na statkach spadły o 25% w ciągu ostatniego roku.
24.05.2020

150 000 marynarzy oczekuje na podmianę

Według najnowszych danych opracowanych przez Międzynarodową Izbę Żeglugi (ICS) i Międzynarodową Radę Pracodawców Morskich (IMEC), około 150 tys. marynarzy będzie potrzebowało podmiany załogi do 15 maja, w porównaniu do 100 tys., które zostałyby wymienione w normalnych warunkach.
04.05.2020

Przemysł żeglugowy zachęca do swobodnej zmiany załóg, aby utrzymać handel w ruchu

Statki muszą mieć możliwość zmiany przepracowanych i wyczerpanych załóg, aby pomóc utrzymać przepływ handlu, w momencie gdy blokady z powodu pandemii koronawirusa zamykają wiele punktów tranzytowych na całym świecie - podali we wtorek przedstawiciele branży żeglugowej.
08.04.2020

Synergy Group: zawieszenie podmian załóg nie jest dobrym planem

W połowie marca, największa na świecie linia kontenerowa Maersk zawiesiła do 14 kwietnia podmiany załogi na wszystkich obsługiwanych statkach w związku z pandemią koronawirusa. Decyzję Maerska skopiowali później inni armatorzy. Tym samym, tysiące marynarzy utknęło na morzu.
27.03.2020

Sektor portowy i żeglugowy namawia grupę G20 do utrzymania transportu morskiego w czasie pandemii koronawirusa

Przedstawiciele portów i armatorów chcą, aby statki i ich załogi miały możliwość swobodnego handlu przy minimalnych ograniczeniach.
24.03.2020

ICS: Porty muszą pozostać otwarte

Międzynarodowa Izba Transportu (ICS) i Międzynarodowa Federacja Pracowników Transportu (ITF) wzywają Organizację Narodów Zjednoczonych do utrzymywania otwartych portów i ułatwiania zmian załodze, aby utrzymać handel morski w ruchu w czasie pandemii COVID-19.
19.03.2020

ICS: Zmiany załóg to poważny problem w dobie pandemii koronawirusa

Według Guy'a Plattena, sekretarza generalnego Międzynarodowej Izby Żeglugi (ICS), kwestia zmiany załóg, która powstała w wyniku pandemii koronawirusa, powinna być przedmiotem szczególnej troski społeczności międzynarodowej.
18.03.2020

Statki łamiące przepisy IMO 2020 muszą liczyć się z grzywnami i aresztowaniem w portach

Główne organizacje kontrolujące porty, w tym protokół ustaleń z Paryża, protokół ustaleń z Tokio i amerykańska straż przybrzeżna (USCG), planują od początku marca rygorystycznie egzekwować przepisy IMO 2020.
03.03.2020

Statki podróżujące przez Kanał Panamski może czekać duży wzrost opłat

Od kwietnia tego roku statki podróżujące przez Kanał Panamski może czekać 30-procentowy wzrost opłat – przewiduje Międzynarodowa Izba Żeglugi (ICS).
18.02.2020

Konferencja poświęcona tematyce branży morskiej i logistycznej

Rada Inteligentnych Specjalizacji Pomorza, Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A., Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego oraz Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER zapraszają na konferencję poświęconą tematyce branży morskiej i logistycznej, która wpisuje się w obszar Inteligentnej Specjalizacji Pomorza ISP 1 -Technologie offshore i portowo-logistyczne. Spotkanie będzie okazją do zapoznania się z prezentacjami startupów oraz projektem Polski Port Community System.
08.06.2018

Saab wniósł dwa innowacyjne systemy do drugiego w historii Wielkiej Brytanii ćwiczenia Information Warrior

System zarządzania walką Saab 9LV (CMS) i zintegrowany system komunikacyjny TactiCall (ICS) zostały z powodzeniem wykorzystane w ćwiczeniu Information Warrior 18 (IW18), prowadzonym przez Royal Navy i przemysł zbrojeniowy.
08.05.2018

Czysta żegluga już w drugiej połowie obecnego wieku?

Światowa Rada Żeglugi (ISC) stwierdziła, że już w drugiej połowie obecnego wieku światowa żegluga może ograniczyć emisję dwutlenku węgla do zera. Ma to być możliwe dzięki alternatywnym paliwom oraz nowym technologiom napędu.
18.02.2018

Czy zupełnie czysta żegluga jest możliwa?

Światowa Rada Żeglugi (ISC) stwierdziła, że już w drugiej połowie obecnego wieku światowa żegluga może ograniczyć emisję dwutlenku węgla do zera. Ma to być możliwe dzięki alternatywnym paliwom oraz nowym technologiom napędu.
07.11.2017

Porozumienie paryskie ratyfikowane. Brak zapisów o żegludze morskiej

W ratyfikowanej wczoraj w Parlamencie Europejskim umowie klimatycznej zabrakło regulacji odnoszących się do światowej żeglugi. Oznacza to, że odpowiedzialność za zmniejszanie emisji gazów cieplarnianych w tym sektorze dalej jest w rękach Międzynarodowej Organizacji Morskiej.
04.10.2016

Prezes ICS: Na światową żeglugę czekają trzy duże wyzwania

Podczas corocznej konferencji organizowanej w Londynie przez Międzynarodową Izbę Żeglugi (ICS) nowowybrany prezes tej organizacji, Esben Poulsson, wskazał na 3 największe wyzwania dla światowej żeglugi: ochronę środowiska, podtrzymanie autorytetu Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) oraz zwrócenie uwagi światowej legislatury na osiągnięcie branży morskiej.
07.09.2016

Rewolucja w transporcie. Obowiązek ważenia kontenerów w końcu wszedł w życie

Problem z dokładnością podawanej wagi kontenerów już od lat był zauważany przez środowisko branży morskiej, lecz koszty z tym związane utrudniały rozwiązanie problemu. Na konieczność wprowadzenia powszechnie obowiązujących zmian wskazywały kraje takie jak Dania, Holandia, Stany Zjednoczone orz organizacje - BIMCO, IAPH, ICS, ITF i WCS, a prace nad treścią przepisów i wytycznych trwały już od 2010 r. Dziś (01.07) ich cel został spełniony.
01.07.2016

Przewozy niebezpieczne i szkodliwe – ciąg dalszy

W naszej publikacji z dnia 5 stycznia 2016 r. wskazaliśmy na aprobujące stanowisko Rady Unii Europejskiej dla wniosku Komisji Europejskiej w sprawie ratyfikacji przez państwa członkowskie w imieniu Unii Europejskiej Protokołu z 2010 r. do Międzynarodowej konwencji o odpowiedzialności i odszkodowaniu za szkodę za szkodę związaną z przewozem morskim substancji niebezpiecznych i szkodliwych z 1996 r. (International Convention of Liability and Compensation for Damage in connection with the Carriage of Hazardous and Noxious Sub
25.06.2016

Rewolucja w transporcie morskim? Już za miesiąc wchodzi obowiązek ważenia kontenerów

Problematyka błędnej wagi kontenerów jest niezwykle ważna i pociąga za sobą poważne, często nieodwracalne skutki. Nowy obowiązek, obejmujący całą branżę transportową, dotyczy ważenia pełnych kontenerów przeznaczonych do transportu drogą morską. Jest to wynik postanowienia Konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu (SOLAS), które wejdzie w życie 1 lipca 2016 roku. Zmiany te wprowadziła Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO). Regulacje zostały przyjęte w maju 2014 r. na 93. Posiedzeniu Komitetu Bezpieczeństwa Morskiego Międzyn
28.05.2016

Ograniczenia emisji CO2 - gdzie jesteśmy?

W naszej publikacji z 18 stycznia 2016 r. na forum portalu GospodarkaMorska.pl wskazywaliśmy na kwestię negatywnych konsekwencji dla branży żeglugowej, będących ubocznym skutkiem nieprzejednanego stanowiska International Chamber of Shipping reprezentującego branżę podczas COP21 w Paryżu.
01.05.2016

Europejscy armatorzy wzywają do opracowania globalnego programu redukcji CO2

Ministrowie transportu i środowiska państw członkowskich UE spotkali się w dniach 14-15 kwietnia w Amsterdamie na nieformalnym spotkaniu Rady UE zorganizowanym przez holenderską prezydencję.
18.04.2016

Obowiązkowe ważenie kontenerów od 1 lipca 2016 r.

Już 1 lipca 2016 r. wejdą w życie nowe postanowienia Konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu (SOLAS), zgodnie z którymi na nadawcy ładunku będzie spoczywać obowiązek weryfikacji wagi kontenerów przeznaczonych do transportu drogą morską przed załadowaniem ich na statek. Przedmiotowe regulacje zostały przyjęte w maju 2014 r. na 93. posiedzeniu Komitetu Bezpieczeństwa Morskiego Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) i zaakceptowane przez Komitet w listopadzie 2014 r.
06.02.2016

Ograniczenia emisji CO2 - dokąd zmierza żegluga?

Wprowadzenie ograniczeń zawartości siarki w paliwach stosowanych w żegludze na podstawie Załącznika VI do Międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki (MARPOL) było niewątpliwie poważnym wyzwaniem dla europejskiego środowiska żeglugowego w ostatnich latach. Dzięki koincydencji wielu czynników, przede wszystkim poważnemu spadkowi cen paliw, należy zawdzięczać fakt, że wdrożenie tej regulacji nie odbiło się negatywnie na branży.
16.01.2016

Umowa klimatyczna bez światowej żeglugi

W wywalczonej w Paryżu umowie klimatycznej zabrakło regulacji odnoszących się do światowej żeglugi. Oznacza to, że odpowiedzialność za zmniejszanie emisji gazów cieplarnianych w tym sektorze dalej jest w rękach Międzynarodowej Organizacji Morskiej.
15.12.2015

Porozumienie klimatyczne bez transportu morskiego?

Pierwszy projekt nowego porozumienia klimatycznego, będący wynikiem 11-dniowych negocjacji w Paryżu, nie zawiera ustaleń odnośnie transportu morskiego. To dobra wiadomość dla armatorów, choć dużo może jeszcze się zmienić w przyszłych dniach.
10.12.2015

Interpretacja klauzuli czarterowej „ship-to-ship” w świetle prawa angielskiego. Analiza sprawy – „The Falkonera” [1]

Statek „Falkonera” – super-zbiornikowiec (VLCC) został wyczarterowany przez armatora („owners”) czarterującemu („charterers”) na jedną podróż (czarter na czas – „voyage charter”) do przewozu ropy z Yemenu do „1-2 ports far east”. Umowa czarteru nie była podpisana przez strony ale zgodnie z ustalonym „fixture recap” oparta była na formularzu BPVOY 4 [2] z uzupełnieniami i poprawkami.
05.12.2015

Kamień milowy w emisji CO2 w 2050 roku

Światowa żegluga morska od 2007 roku zmniejszyła emisję dwutlenku węgla o 10 proc. – podaje Międzynarodowa Izba Żeglugowa (ICS) przed szczytem klimatycznym ONZ, który odbędzie się w grudniu br. Celem jest zmniejszenie emisji CO2 o 50 proc. do 2050 roku.
23.09.2015

Piraci znów atakują. Sześć napaści w dwa dni

Sześć jednostek padło ofiarą piratów w zeszły weekend w okolicach Singapuru i Cieśniny Malakka. Pięć z nich zakończyło się skutecznym abordażem.
24.08.2015

Badanie poziomu satysfakcji pracy wśród marynarzy

Wstępne wyniki badań prowadzonych przez BIMCO, które będą opublikowane w raporcie ICS Manpower Raport 2015 pokazują, że większość marynarzy jest zadowolonych z życia na morzu.
14.04.2015

Kryzys regionu śródziemnomorskiego

Międzynarodowa Izba Żeglugi (ICS) podkreśla, że statki handlowe są prawnie zobowiązane do ratowania osoby w niebezpieczeństwie na morzu według konwencji IMO (Międzynarodowa Organizacja Morska) o nazwie SOLAS (międzynarodowa konwencja o bezpieczeństwie życia na morzu), która jest ratyfikowana przez praktycznie każde państwo członkowskie.
06.03.2015

Protesty armatorów wobec polityki morskiej UE

Stowarzyszenie Armatorów Wspólnoty Europejskiej (ECSA) i Międzynarodowa Izba Żeglugi (ICS) wyraziły wątpliwości co do proponowanych przez Unię Europejską rozwiązań dotyczących monitorowania, raportowania i weryfikacji (MRV) emisji przez statki dwutlenku węgla.
03.12.2014

ICS świętuje Światowe Dni Morza IMO

W okazji obchodzonych dzisiaj Światowych Dni Morza IMO i tegorocznego hasła przewodniego "Konwencje IMO: Efektywna implementacja", Międzynarodowa Izba Żeglugi (ICS) wydała specjalną broszurę skierowaną do wszystkich zainteresowanych branżą żeglugową.
25.09.2014

ICS wzywa IMO w sprawie sprostania wymaganiom konwencji BWM

W oświadczeniu wydanym w zeszłym tygodniu ICS (Międzynarodowa Izba Żeglugi) wzywa rządy do zainterweniowania w sprawie zbliżającego się terminu wejścia w życie wymagań odnośnie systemów oczyszczanie wód balastowych na statkach w międzynarodowej flocie handlowej, dopóki nie będzie całkowitej pewności co do zatwierdzenia jednolitego systemu globalnego.
22.09.2014

Komisja Europejska uszczegółowi dyrektywę siarkową

W najbliższych miesiącach Komisja Europejska opracuje akty wykonawcze do dyrektywy siarkowej, które uszczegółowią nowe przepisy. Takie informacje przekazało Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
31.07.2014

ICS: Dyrektywa siarkowa wymaga kontroli portowych

Do wprowadzenia nowych przepisów dotyczących emisji siarki pozostało już mniej niż sześć miesięcy. Według Międzynarodowej Izby Żeglugi (ICS), jest to najwyższy czas aby określić rozporządzenia dotyczące inspekcji portowych.
24.07.2014

Sympozjum brzegowe

"Wybrzeże jest naszym życiem" to motto XI Międzynarodowego Sympozjum Brzegowego - ICS2011, które od 9 do 14 bm. trwało w Szczecinie. Zorganizował je Instytut Nauk o Morzu Uniwersytetu Szczecińskiego, obchodzący swoje 20-lecie. W sympozjum wzięło udział kilkuset naukowców z całego świata.
16.05.2011

Systemy celne w perspektywie 2011 r.

Ministerstwo Finansów przedstawia informację dotyczącą Systemów Celnych (CELINA,ICS, ECS, INTRASTAT, z uwzględnieniem także rejestracji w PDR) w perspektywie2011 r.
07.12.2010

Dziękujemy za wysłane grafiki.