• <

W stoczni Meyer Werft trwa budowa wycieczkowca napędzanego LNG

PMK

21.12.2017 14:06 Źródło: własne
Strona główna W stoczni Meyer Werft trwa budowa wycieczkowca napędzanego LNG
W stoczni Meyer Werft trwa budowa wycieczkowca napędzanego LNG - GospodarkaMorska.pl

W stoczni Meyer Werft w Turku trwa budowa wycieczkowca Costa Smeralda dla armatora Costa Cruises. Jednostka ma zadebiutować w październiku 2019 roku.

Statek ma mieć długość 337 metrów i szerokość 42 metrów. Będzie to pierwszy przypadek wykorzystania silników hybrydowych z udziałem paliwa LNG na wycieczkowcach. LNG będzie przechowywane na pokładzie i używane do generowania całej energii podczas rejsu. Silniki będą zasilane skroplonym gazem Caterpillar/MaK, który spełnia najostrzejsze regulacje środowiskowe. Projektanci położyli także duży nacisk na energetyczną efektywność jednostki.

Wyposażona zostanie nie tylko w innowacyjne silniki, ale także m.in. w oświetlenie LED i system odzyskiwania ciepła, a kadłub pomalowany będzie specjalnymi farbami, które zmniejszają jego opór pod wodą.

Statek będzie obsługiwał linię wycieczkową Costa Cruises, własność Carnival Corporaton. Jednorazowo na pokład zabierze aż 6 600 turystów, dla których przygotowano 2,6 tys. kabin.

Multimiliardowy kontrakt na budowę czterech jednostek nowej generacji zasilanych paliwem LNG Carnival Corporation podpisał w czerwcu 2015 r. Dwa nowoczesne wycieczkowce powstaną w stoczni Meyer Werft w Niemczech, a dwa kolejne w oddziale Meyer Werft w Turku w Finlandii. Drugi z nich ma być oddany do eksploatacji wiosną 2021 r.

Carnival Corporation to brytyjsko-amerykańsko-panamskie przedsiębiorstwo będące armatorem statków wycieczkowych. W skład firmy wchodzi jedenaście odrębnych linii wycieczkowych, które łącznie operują flotą składająca się z 96 statków: Carnival Cruise Line, Holland America Line, Princess Cruises, Seabourn, AIDA Cruises, Costa Cruises, Cunard, P&O Cruises and P&O Cruises.

Dziękujemy za wysłane grafiki.