Trwa Kongres GOZpodarka, organizowany przez Fortum, Instytut Jagielloński oraz Pracodawców RP w ramach koalicji „Włącz Czystą Energię dla Polski". Dyskusje, które odbędą się w ramach kongresu mają pomóc w odpowiedzi na pytanie jak wdrożyć w Polsce model gospodarki obiegu zamkniętego. W roli Key Note Speakera wystąpił Zbigniew Gryglas, Wiceminister Aktywów Państwowych.
- Bez otoczenia regulacyjnego, bez wsparcia regulacyjnego nie będzie możliwe rozszerzenie gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ). Kluczowym zadaniem dla rządu i samorządu staje się stworzenie sytuacji, w której wykorzystanie surowców wtórnych będzie bardziej opłacalne. We wrześniu 2019 r. Rada Ministrów przyjęła bardzo istotny dla wdrożenia GOZ dokument – Mapę Drogową GOZ, która stanowi jeden z projektów strategii na rzecz odpowiedzialnego rozwoju. Dokument powstał, bo gospodarki krajów członkowskich różnią się od siebie – nie istnieje jeden wzorcowy model wprowadzenia GOZ. Taki model każdy z krajów musi wypracować samodzielnie i my także. Jestem głęboko przekonany, że wdrożenie GOZ przyczyni się do szybszego odzyskania konkurencyjności i wyjścia z kryzysu wywołanego przez pandemię. - powiedział Zbigniew Gryglas, Wiceminister Aktywów Państwowych.
Po wystąpieniu Zbigniewa Gryglasa rozpoczął się pierwszy z trzech paneli dyskusyjnych – na temat polskiej drogi do gospodarki obiegu zamkniętego. Kongres GOZpodarka potrwa do godz. 14:40 – odbędą się jeszcze dwa panele dyskusyjne, a także premiera raportu „Gospodarka obiegu zamkniętego w Polsce. Szanse i wyzwania". Ze względu na sytuację epidemiologiczną kongres odbywa się w formule online – transmisja jest dostępna pod linkiem: http://bit.ly/GOZPodarka2020
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych