pc
Wodowanie kadłuba megajachtu w Stoczni Szczecińskiej. Uroczystość odbyła się w piątek na pochylni Wulkan. Luksusowa jednostka trafi do klienta z Wielkiej Brytanii.
Kadłub megajachtu ma 79,95 m długości, 12 m szerokości, 9 m wysokości i waży 540 t. Został zbudowany z 11 sekcji przez szczecińską firmę G+K Steelcon.
Rozpoczęcie prefabrykacji elementów nastąpiło w lipcu ubiegłego roku, a stępkę pod budowę jednostki położono w grudniu. Jej głównym wykonawcą jest niemiecka stocznia jachtowa.
W kwietniu w Stoczni Szczecińskiej ruszyć ma budowa kolejnego megajachtu. Jego wodowanie zaplanowano na sierpień.
Pierwszy luksusowy superjacht zwodowano w Szczecińskim Parku Przemysłowym w 2016 r. Powstał na zamówienie niemieckiej stoczni Abeking & Rasmussen.
Firma G+K Steelcon została założona we wrześniu 2011 r. Specjalizuje się w produkcji i montażu konstrukcji aluminiowych oraz stalowych na potrzeby przemysłu stoczniowego, ciężkiego i budownictwa wodnego. Działalność prowadzi na terenie Polski i krajów Unii Europejskiej.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth