pc
W Stoczni Szczecińskiej położono w środę stępkę pod budowę luksusowego jachtu motorowodnego o długości 60 metrów. To kolejna tego typu jednostka, która powstanie w stoczni.
"To już trzecia stępka serii megajachtów położona w zakładzie" – powiedział dziennikarzom na pochylni Wulkan prezes Stoczni Szczecińskiej Andrzej Strzeboński. "W sposób trwały Stocznia Szczecińska wchodzi na rynek producenta tych wrażliwych jednostek, bo są to jednostkowe produkty dla wybrańców, według jednostkowych projektów" – dodał.
Długość jednostki o stalowym kadłubie to 60 metrów, szerokość 14,6 m, a masa wodowaniowa wynosi kilkaset ton – powiedział Strzeboński.
Po zwodowaniu jednostki we wrześniu będzie ona przetransportowana na zachód Europy, gdzie zostanie odpowiednio wyposażona.
W tym roku to już siódma stępka, którą położono w Stoczni Szczecińskiej.
Strzeboński powiedział także, że w Stoczni trwają przygotowania do budowy masowców dla niemieckiego armatora. Podpisany w maju tego roku kontrakt dotyczy budowy dwóch tzw. coasterów, czyli wielozadaniowych masowców z opcją na kolejnych osiemnaście tego typu.
Produkcję w Stoczni Szczecińskiej Nowa wstrzymano w styczniu 2009 r., ponieważ Komisja Europejska uznała, że udzielona wcześniej stoczniom w Gdyni i Szczecinie przez polski rząd pomoc publiczna była niezgodna z unijnym prawem. Majątek stoczni sprzedano, a pracowników zwolniono.
Lokalną spółką zarządzającą aktywami po zlikwidowanej Stoczni Szczecińskiej Nowa był Szczeciński Park Przemysłowy. Park zarządzał terenami z najważniejszą infrastrukturą stoczniową: halami produkcyjnymi, pochylniami, nabrzeżem i suwnicami. Niedawno Park powrócił do historycznej nazwy Stocznia Szczecińska.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii