ew
W ciągu ostatnich tygodni Spółka Mostostal Pomorze podpisała dwie atrakcyjne umowy z norweską firmą Aker Solutions AS. Nowe kontrakty związane są z prefabrykacją konstrukcji stalowych dotyczących rozbudowy dwóch różnych norweskich instalacji.
Pierwszym podpisanym kontraktem jest projekt o nazwie Troll Phase 3
Podpisany na początku lutego projekt jest składową rozbudowy jednej z trzech platform wiertniczych, umieszczonych i funkcjonujących na polu gazowo-naftowym o nazwie Troll.
Złoże Troll zlokalizowane jest na Morzu Północnym, około 80 km od miasta Bergen. Jest to niewątpliwie największe źródło gazu w Norwegii. Przypada na nie jedna trzecia norweskiego wydobycia i 48% zasobów gazowych tego kraju.
Produkcja na tym polu naftowym rozpoczęła się już w roku 1995. Dzięki rozbudowie będzie kontynuowana aż do roku 2050.
W zakresie prac Mostostalu Pomorze jest prefabrykacja około 200-u ton konstrukcji stalowej podzielonej na 3 sekcje, stanowiące pokłady platform. Wykonanie wraz z montażem podpór i wyposażenia ma być również częścią tego zakresu. Prace zaplanowane są do końca lipca 2019 roku.
Drugim podpisanym kontraktem jest projekt Mongstad RHP
W ramach umowy zawartej w dniu 12.03.2019 Mostostal ma za zadanie prefabrykację czterech stalowych modułów o łącznej masie około 500 ton wraz z obarierowaniem i schodami. Ta słupowo-ramowa konstrukcja wchodzi w skład rafinerii w Mongstad. Zakres prac dodatkowo obejmuje również wykonanie i montaż podpór rur, wsporników elektrycznych oraz podpór sprzętu.
Umiejscowiona niedaleko Bergen rafineria w Mongstad powstała w roku 1975 i jest dotychczas największym tego typu zakładem w Norwegii. Wspólnie prowadzona przez koncerny Equinor i Shell rafineria jest w stanie przerobić koło 200 tys. baryłek ropy naftowej dziennie. Jej wyroby są eksportowane do krajów Europy, Azji i Ameryki Północnej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii