ew
Firma ELPO niejednokrotnie pojawiała się w naszych materiałach. Jej działania są bowiem ściśle połączone z rozwiązywaniem problemów związanych z przemieszczaniem ładunków wielkogabarytowych stosując systemy hydrauliki siłowej. Pracowników ELPO spotkamy na terenach portów morskich, wyładowniach PKP czy wielkich halach.
W ostatnim czasie ELPO brało udział w kolejnym projekcie Energomontażu-Północ Gdynia - były to trzy moduły w wadze od 1000 do 1300 ton na platformę wydobywczą Johan Sverdrup na Morzu Północnym. ELPO przeprowadziła operację załadunku konstrukcji metodą nasuwania. Najpierw zostały podniesione o 2,5 m a następnie nasunięte na statek MERI za pomocą specjalistycznego hydraulicznego systemu poślizgowego (hydraulic skidding system)."
O ogromnym doświadczeniu firmy mogą świadczyć także jej działania podczas wodowania statków. Jedno z takich wydarzeń opisywaliśmy TUTAJ. ELPO zadbało wtedy o nasunięcie statku rybackiego za pomocą specjalistycznego hydraulicznego systemu poślizgowego z nabrzeża stoczni Safe na barko-ponton SW 6118 Stoczni WISŁA.
Inne projekty z ostatniego czasu, o których warto wspomnieć to chociażby budowa fundamentów kratownicowych JACKET o wadze ok. 660 ton realizowana przez ST3-Offshore w Szczecinie. ELPO przeprowadziła tam operacje przemieszczania konstrukcji na terenie hali produkcyjnej metodą ślizgową oraz ważenia wszystkich konstrukcji fundamentów JACKET z wyznaczeniem środka ciężkości. Operacje były niezbędne dla bezpieczeństwa trudnego załadunku a następnie rozładunku konstrukcji.
ELPO wykonywało również prace na terenie budowy bloku w Elektrowni Jaworzno III oraz nowego bloku w Elektrowni TURÓW. W obu elektrowniach ELPO zrealizowała operacje transportu poziomego metodą ślizgową zbiorników i wymienników o wadze do 90 ton i 250 ton. Operacje przeprowadzano na różnych poziomach w budowanych maszynowniach. W Elektrowni Turów ELPO dokonała trudnego przeładuneku generatora 360 ton z wagonu kolejowego NORKA na zestaw SPMT. Generator został podniesiony o 1,5 m hydraulicznym systemem CLIMBING a następnie metodą nasuwania przemieszczony na platformę SPMT.
Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie ELPO
Pomorskie branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza. Bierzmy przykład z Danii [RELACJA]
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna otworzyła drzwi do świata innowacji
Babcock nie próżnuje i doposaża kolejną fregatę typu 31, przyszły HMS Active
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.