Expom zwiększa możliwości produkcyjne w zakresie udźwigowienia oraz zabezpieczeń antykorozyjnych. To kolejna duża inwestycja w spółce specjalizującej się w produkcji wielkogabarytowych konstrukcji stalowych na potrzeby branż, m.in. morskiej, offshore czy energetycznej.
Prymarnym celem tej inwestycji jest zwiększenie możliwości wytwórczych firmy. Zakupiono nowoczesną suwnicę, dzięki czemu udźwigowienie produkcyjne wzrosło z dotychczasowych 10 do 30 ton. W malarni powstał ponadto nowy sektor do obróbki strumieniowo-ściernej, tj. nowa komora śrutownicza, wprowadzono także nowy system pomp malarskich – pomieszczenie zostało wyposażone w pompy membranowe wysokiej wydajności.
- Zwiększenie przepustowości na odcinku antykorozji to kluczowa inwestycja w infrastrukturę Expom, z racji wysokich wymogów antykorozyjnych w branżach, w których rozwijamy sprzedaż – tłumaczy Prezes Zarządu, Rafał Domżalski.
Dwa lata temu spółka Expom nakreśliła spójny plan inwestycyjny. Strategia ta zakładała przede wszystkim zwiększenie o połowę kubatury pomieszczeń oraz trzykrotny wzrost udźwigowienia. Zaplanowano ponadto zmianę technologii aplikacji powłok lakierniczych na bardziej wydajne, dobudowę kolejnej śrutownicy, jak również przeszkolenie załogi w zakresie obsługi projektów Frosio i Norsok. Wszystkie etapy firma realizuje konsekwentnie według założonego harmonogramu. Ostatnim elementem tego długofalowego programu rozwoju w tym obszarze jest budowa zautomatyzowanej, wysoko temperaturowej komory lakierniczej o kubaturze 500 metrów sześciennych. To innowacyjne urządzenie zostanie oddane do użytku już w sierpniu bieżącego roku i będzie zwieńczeniem tych inwestycji.
Łączny koszt poniesionych nakładów szacuje się na ponad 1 mln zł. Jest to największe przedsięwzięcie spółki Expom w ostatnich latach w zakresie rozwoju sekcji malarskiej.
Parametry malarni:
hala 1 - 50 x 20 x 10 m
hala 2 - 30 x 15 X 6 m
hala 3 - 20 x 15 x 6 m;
25 przeszkolonych malarzy/lakierników
4 osoby z nadzoru z uprawnieniami inspektorów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española