Statek przechodzi modernizację, która zakłada montaż instalacji umożliwiającej łączność z internetem z każdego miejsca na świecie za pomocą satelity. Do sprawnego funkcjonowania instalacji niezbędne jest zamontowanie specjalnego masztu. Oprócz powyższej zmiany wymieniane są również oleje.
Nowe przepisy wprowadzone w tym roku w USA wymuszają na jednostkach przemieszczających się po szlakach wodnych Wielkich Jezior Północnoamerykańskich stosowanie bioolejów.
Polska Żegluga Morska ma 13 statków specjalnie przystosowanych do żeglugi po Wielkich Jeziorach. Okręty te muszą być węższe, co jest spowodowane budową geologiczną kanałów.
Jednostki PŻM przewożą ładunki masowe, między innymi wyroby hutnicze z Holandii do USA, a w rejsach powrotnych zabierają do Europy zboże.
M/s "Solina" została zbudowana w stoczni Mingde w chińskim Nantungu. „Solina" ma około 150 metrów długości, 23 metry szerokości i 8, 5 metra zanurzenia. Statek wyposażony jest w trzy własne dźwigi. M/s "Solina" pływa pod banderą wysp Bahama.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"