• <
Nauta_top_1100x200

Ciekawe budowy i modernizacje w stoczni Poltramp ze Świnoujścia

17.04.2015 05:10 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Ciekawe budowy i modernizacje w stoczni Poltramp ze Świnoujścia
Ciekawe budowy i modernizacje w stoczni Poltramp ze Świnoujścia - GospodarkaMorska.pl

Stocznia Poltramp ze Świnoujścia nie może narzekać w tym roku na brak zamówień. Obecnie prowadzona tam jest modernizacja dwóch jednostek offshore. 9 kwietnia rozpoczęła się także budowa specjalistycznego barko-pontonu do układania kabli na dnie morskim o roboczej nazwie BoDo Constructor.

- Zapotrzebowanie na statki offshore jest obecnie duże, ze względu coraz większą liczbę farm wiatrowych. Stąd więcej zamówień na tego typu jednostki – mówi Krzysztof Wroński, dyrektor handlowy Poltrampu. - Warto dodać, że BoDo Constuctor będzie najprawdopodobniej największą tego typu jednostką, która powstanie w Polsce.

Jednostka ma mieć 120 metrów długości i 32 metry szerokości. BoDo Constructor odznaczał się będzie zaawansowanym wyposażeniem. Napędzać go będą 4 pędniki azymutalne o mocy 825 kW każdy. Statek będzie także wyposażony w system dynamicznego pozycjonowania jednostki DP1. Na pokładzie znajdzie się też moduł mieszkalny dla 50 pracowników offshore i niezbędne urządzenia do układania kabli nad nie morskim. BoDo Constructor ma być gotowy w II połowie 2016 roku.

Równocześnie stocznia prowadzi modernizację dwóch innych jednostek offshore (barko-pontonów): Nostag 10 i ASV Pioneer. Nostag 10, podobnie jak BoDo Constructor ma służyć do układania kabli na dnie morskim. ASV Pioneer ma służyć tylko do łączenia kabli.

- W naszej stoczni te jednostki przechodzą proces dostosowania ich do lepszego wypełniania swoich zadań, poprzez przebudowę i wyposażenie w specjalistyczne urządzenia pokładowe. Dodatkowo na Nostagu 10 zamontowano pale kotwiące wraz z napędem, które również powstały w naszej firmie – informuje Krzysztof Wroński. - Ta jednostka przechodzi właśnie testy, więc niedługo powinna trafić do użytku. ASV Pioneer powinien być ukończony przez nas w tym tygodniu – dodaje. Oprócz tego stocznia specjalizuje się także konstrukcji katamaranów rybackich. Właśnie trwa wyposażanie jednej z takich jednostek i budowa kadłuba dla innej.

Poltramp Yard to firma działająca w sektorze przemysłu stalowego i okrętowego. Jej profil działalności to budowy nowych jednostek pływających, sekcji kadłuba i nadbudówek. Stocznia współpracuje także z wieloma armatorami, wykonując kompleksowe przebudowy ich statków jak i remonty. W skład firmy wchodzi także spółka-córka Alumare, która specjalizuje się w budowie kadłubów oraz konstrukcji aluminiowych.

Odkąd 6 lat temu stocznia przeprowadziła się na nabrzeże nr 87 w Porcie Handlowym Świnoujście, wciąż inwestuje w jego rozbudowę. Wybudowano tu już budynek warsztatowo-biurowy czy halę produkcyjną.

- Na początku większość nabrzeża to był piasek. Zadbaliśmy więc o uzbrojenie tego terenu w całą sieć techniczną i po kolei zagospodarowujemy kolejne części gruntu. Rozwój musi trwać cały czas – mówi Krzysztof Wroński.

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 37862,00 $ tona 0,23% 14 paź
 Cynk 3551,00 $ tona 4,17% 14 paź
 Aluminium 3151,00 $ tona 2,47% 14 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.