pc/ME
Promotorzy projektu połączenia gazowego Polska-Dania otrzymają 33 mln euro wsparcia na prace projektowe tej inwestycji. Dofinansowanie pochodzić będzie ze środków z funduszu Łącząc Europę (Connecting Europe Facility). Decyzję Komisji Europejskiej o przyznaniu pomocy finansowej dla projektu, który posłuży zwiększeniu bezpieczeństwa energetycznego w regionie Morza Bałtyckiego i Europie Środkowej, zaakceptowały 25 stycznia 2018 r. państwa członkowskie UE.
- Uzyskanie kolejnego dofinansowania dla gazociągu Baltic Pipe jest istotne w kontekście prowadzonych prac projektowych. Naszym celem jest płynne uzyskanie wszystkich pozwoleń administracyjnych dla tego niezwykle priorytetowego dla Polski projektu – podkreśla wiceminister energii Michał Kurtyka.
W ramach ogłoszonego przez Komisję Europejską w 2017 r. konkursu, dofinansowanie otrzymało kilkanaście projektów z zakresu infrastruktury gazowej i elektroenergetycznej w całej Europie. Projekt połączenia gazowego Baltic Pipe otrzyma wsparcie finansowe na realizację zadań w Polsce i Danii. Za realizację projektu odpowiada polski operator sieci przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. wraz z partnerem z Danii, spółką Energinet.dk.
W ramach wcześniejszego konkursu w 2015 r. projekt otrzymał już wsparcie w wysokości 400 tys. euro na realizację studium wykonalności.
Connecting Europe Facility (CEF) to specjalny instrument finansowy Unii Europejskiej, z pomocą którego ma być realizowana budowa kluczowej infrastruktury liniowej w transporcie, energetyce i telekomunikacji. Łączny budżet CEF na energetykę na lata 2014-2020 wynosi 5,3 mld EUR, a wsparcie finansowe możliwe jest do uzyskania wyłącznie na działania wspierające realizację Projektów wspólnego zainteresowania Unii Europejskiej (PCI - Projects of Common Interest).
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza