Szwajcarski koncern ABB wygrał przetarg na dostawę i instalację zespołów prądotwórczych, przetwornic energetycznych, napędów elektrycznych oraz układu zarządzania energią dla napędzanego LNG promu typu ro-pax. Zamówienie na taki okręt złożył estoński armator Tallink Grupp.
Budowany w stoczni Meyer Turku w Finlandii statek ma być ukończony na początku 2017 roku. Okręt będzie miał pojemność 49 tys. BRT, 212 metrów długości i pomieści 2,8 tys. pasażerów.
ABB zapewnia, że ich rozwiązania przyczynią się do zmniejszenia zużycia paliwa i energii, zapewniając jednocześnie niezawodne zasilanie do wszystkich elektrycznych urządzeń i systemów. Wśród instalowanych przez koncert urządzeń warto wymienić elektrownię, napędy elektryczne (w tym synchroniczne silniki napędowe oraz napędy typu ACS600SD), generatory średniego napięcia i główną rozdzielnię.
Szwajcarzy mają dodatkowo zapewnić usługi inżynierskie i menedżerskie oraz przetrenować całą załogę nowego statku. Jest to konieczne do obsługi systemu zarządzania energią EMMA, który ma pomóc załodze w obniżeniu zużycia energii okrętu.
- Meyer Turku to jedna z czołowych europejskich stoczni i cieszymy się, ze to właśnie z nią będziemy współpracować przy budowie okrętu dla Tallink Grupp – powiedział Heikki Soljama, jeden z dyrektorów ABB. - Elektryczne napędy to naturalny wybór dla nowoczesnych promów zasilanych LNG, ale ich instalacja wymaga wydajnych i niezawodnych rozwiązań. Dlatego przy budowie tego promu wykorzystamy najlepszych dostawców i najnowsze technologie. Chcemy wyznaczyć nowe standardy w konstruowaniu nowoczesnych promów pasażerskich.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza