Zakończyło się dwudniowe spotkanie ministrów ds. transportu państw Grupy Wyszehradzkiej. Odbyło się ono w Krakowie. Ministrowie odnieśli się do najważniejszych wspólnych wyzwań w obszarze infrastruktury i transportu.
Polską stronę reprezentował minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. W spotkaniu wzięli udział także: minister transportu i budownictwa Słowacji Andrej Doležal, wiceminister transportu Republiki Czeskiej Jan Sechter i zastępca sekretarza stanu ds. transportu w Ministerstwie Innowacji Węgier Péther Tóth.
Wśród omawianych tematów znalazły się wspólne ważne infrastrukturalne projekty, takie jak szlak Via Carpatia, Koleje Dużych Prędkości i połączenie śródlądowe Odra-Łaba-Dunaj.
– Współpraca krajów Grupy Wyszehradzkiej w obszarze transportu jest kluczowa dla rozwoju naszego regionu. Musimy nadrabiać różnice, jakie ciągle istnieją między siecią transportową naszych państw oraz Europy zachodniej – mówił minister A. Adamczyk.
A. Doležal podkreślał, że dla Słowacji kluczowe znaczenie mają drogowe i kolejowe połączenia w osi północ-południe.
– Rozmawialiśmy bardzo konkretnie o stanie przygotowań i budowy takich dróg, jak D3 łączącej się z polską drogą S1 oraz R4, która jest słowacką częścią szlaku Via Carpatia. Wiemy, że musimy przyspieszyć procesy przygotowawcze do budowy dróg w naszym kraju - powiedział szef słowackiego resortu transportu i budownictwa.
– Moim zdaniem współpraca między naszymi krajami w zakresie transportu jest najbardziej widoczna. Łączymy drogi, planujemy koleje dużych prędkości i udrożnienie żeglugi na Odrze. Szybko przechodzimy od planów do realizacji i to napawa optymizmem – powiedział wiceminister transportu Czech Jan Sechter.
Andrzej Adamczyk symbolicznie przekazał prezydencję w Grupie Wyszehradzkiej Węgrom.
– Węgry już w tym roku ukończą budowę swojej części szlaku komunikacyjnego Via Carpatia. Jesteśmy przekonani, że rozwój współpracy transportowej może przysłużyć się wszystkim naszym krajom, dlatego już teraz deklaruję, że prezydencja węgierska będzie z determinacją realizowała założone cele – powiedział sekretarz stanu ds. transportu w Ministerstwie Innowacji Węgier Péther Tóth.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych