Senat przyjął w piątek nowelizację ustawy o pracy na morzu, proponując do niej poprawkę. Ustawa zawiera przepisy, które przedłużają ważność marynarskich umów o pracę o okres związany z przetrzymywaniem marynarza w wyniku piractwa lub zbrojnej napaści na statek.
Senat przyjął ustawę wraz z poprawką jednomyślnie, głosami 98 senatorów.
Zgłoszona przez Magdalenę Kochan z Koalicji Obywatelskiej poprawka jest związana z nieopodatkowaniem żywności dla marynarzy pracujących na specjalistycznych statkach technicznych, jak holowniki i pogłębiarki. Dzień wcześniej zwracał na to uwagę przewodniczący Krajowej Sekcji Morskiej Marynarzy i Rybaków NSZZ "Solidarność" Andrzej Kościk.
– Okazuje się, że na takich statkach, jak należące do polskiego Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych i SAR do tej pory żywność jest opodatkowana. Dzieje się niesprawiedliwość. Marynarze w żegludze pełnomorskiej nie są opodatkowani faktem dostarczania żywności na statek, a marynarze w PRCiP są opodatkowani – mówił Kościk.
Zaproponowana przez Senat poprawka trafi teraz do Sejmu. Więcej o nowelizacji pisaliśmy TUTAJ.
Źródło: jm, PAP
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych