Federalny sąd apelacyjny orzekł w czwartek, że władze Teksasu mogą utrzymać pływającą barierę na rzece Rio Grande zapobiegającą przekraczaniu granicy przez nielegalnych imigrantów między Meksykiem a USA. Tym samym uchylił środowe orzeczenie sędziego federalnego nakazujące na wniosek Waszyngtonu usunięcia tej przeszkody.
Prawie trzy miesiące temu gubernator Teksasu Greg Abbott polecił rozmieszczenie 300-metrowej konstrukcji m.in. boi i siatek na Rio Grande. Zaskarżyła tę decyzję administracja prezydenta Joe Bidena. W środę sędzia federalny z Austin nakazał władzom stanu usunięcie bariery i zaprzestanie budowania dalszych przeszkód na rzece. W dzień później sąd wyższej instancji stanął z kolei po stronie Teksasu.
Biuro gubernatora Grega Abbotta ostrzegało wcześniej, że „jest gotowe prowadzić walkę aż do uzyskania decyzji Sądu Najwyższego USA”.
„Teksas słusznie przystępuje do wykonywania pracy, którą przez cały czas powinien był wykonywać prezydent. Będziemy wykorzystywać każdą strategię, aby zabezpieczyć granicę, w tym rozmieścić żołnierzy Gwardii Narodowej Teksasu i żołnierzy Departamentu Bezpieczeństwa Publicznego (DPS) oraz instalować bariery strategiczne”, cytuje „Texas Trubune” oświadczenie biura Abbotta.
Bariera znajduje się w pobliżu przygranicznego miasta Eagle Pass. W roku podatkowym kończącym się 30 września br. odnotowano tam drugą co do wielkości liczbę przejść imigrantów (ok. 270 tys.) przez granicę. Było ich nieco mniej niż w tym samym okresie minionego roku.
Z Nowego Jorku Andrzej Dobrowolski (PAP)
ad/ sp/
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych