PMK
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańsk otrzymała aż 7 ofert na budowę kładki nad Motławą przy Ołowiance. Najtańsza z nich opiewa na kwotę 7,6 mln zł. To mniej niż zakłada budżet inwestycji (10 mln zł). Kładka ma być ukończona w połowie przyszłego roku.
Autorem najlepszej oferty jest Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia. Druga najtańsza oferta była warta 8,1 mln zł, a złożył ją gdyński Vistal. Władze miasta mają rozstrzygnąć konkurs już za kilka dni. Kontrakt może być podpisany już na przełomie kwietnia i maja. Kryteria wyboru zawierają: cenę (waga 90 proc.) i termin gwarancji (waga 10 proc.)
Kładka ma łączyć ul. Rycerskiej z Ołowianką. Będzie się otwierać i zamykać w czasie około 2 minut, jej wygląd ma sprawiać wrażenie lekkości. Za pomysł odpowiedzialna jest słoweńska firma Ponting, która w 2013 roku wygrała międzynarodowy konkurs architektoniczny organizowany przez Gdańsk, a prace projektowe zostały zlecone firmie Mosty Gdańsk.
Planowana kładka ma stworzyć nową trasę spacerową i atrakcyjny akwen dla turystów morskich oraz zwiększyć atrakcyjność rejonu Szafarnia poprzez umożliwienie nowego dojścia. Obiekt ten ma również zaktywizować rejon dawnych zakładów mięsnych, które dzięki temu mogą stać się jednymi z najbardziej atrakcyjnych terenów inwestycyjnych.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych