pc
Ukraiński kapitan statku-hotelu, aresztowany jako podejrzany w sprawie zatonięcia 29 maja statku wycieczkowego w Budapeszcie, może zostać zwolniony za kaucją – orzekł w środę sąd drugiej instancji. Decyzja jest prawomocna.
Sąd w węgierskiej stolicy zdecydował, że 64-letni kapitan może po wpłaceniu kaucji w wysokości 15 mln ft (niecałe 200 tys. zł) wyjść z aresztu, nie wolno mu jednak opuszczać Budapesztu i musi dwa razy na tydzień osobiście zgłaszać się w organach prowadzących śledztwo. Jego ruch będzie monitorowany za pomocą elektronicznej bransolety.
Mężczyzna został 1 czerwca aresztowany na miesiąc jako podejrzany o stworzenie zagrożenia dla ruchu wodnego, które spowodowało katastrofę ze skutkiem śmiertelnym. W wyniku zatonięcia statku wycieczkowego Hableany z 35 osobami na pokładzie po zderzeniu ze statkiem-hotelem śmierć poniosły co najmniej 24 osoby. Siedem osób przeżyło, a cztery są nadal poszukiwane.
Adwokat podejrzanego zapowiedział, że kaucja z całą pewnością zostanie wpłacona. Podkreślił, że brak dowodów wskazujących na to, by kapitan statku-hotelu spowodował tragedię.
W środę podniesiono wrak Hableany i przetransportowano go do przystani na wyspie Csepel, gdzie przejdzie gruntowne oględziny.
Szef Centrum Zapobiegania Terroryzmowi (TEK) Janos Hajdu powiedział w środę, że we wnętrzu wraku nagromadziła się gruba warstwa mułu i niewykluczone, że znajdują się w nim kolejne ofiary. Dodał, że jeśli nikogo tam nie znajdą, oznacza to, że poszukiwane cztery osoby wypadły za burtę podczas zderzenia i dlatego MSW podwoiło liczbę funkcjonariuszy prowadzących poszukiwania wzdłuż brzegów Dunaju.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych