PMK
Rosja zapłaci 3 mln dolarów organizacji Greenpeace za nielegalne zatrzymanie ich statku Arctic Sunrise i 30 członków jego załogi w 2013 roku. To wynik porozumienia osiągniętego między Rosją a Holandią - poinformowała organizacja ochrony środowiska.
Ugoda nastąpiła po długotrwałym procesie prawnym, którego początki sięgają wejścia na pokład, zajęcia i zatrzymania statku pod banderą holenderską w wyłącznej strefie ekonomicznej Federacji Rosyjskiej.
- Wyrażamy uznanie dla holenderskiego rządu za przyjęcie zdecydowanego stanowiska na rzecz wolności słowa i pokojowego aktywizmu - powiedział Daniel Simons, starszy radca prawny w Greenpeace International.
- Chociaż Greenpeace International nie była stroną tej ugody, jesteśmy zadowoleni, widząc zgodę rządu rosyjskiego na deklarację potwierdzającą treść orzeczenia międzynarodowego trybunału - dodał Simons.
We wrześniu 2013 roku Greenpeace podjął działania mające na celu zorganizowanie protestu na platformie naftowej Gazprom w regionie Peczora. W rezultacie władze rosyjskie zatrzymały statek i działaczy Greenpeace na Morzu Barentsa i sprowadzili ich do Murmańska.
Członkowie załogi i dwóch dziennikarzy, znanych jako Arctic 30, byli przetrzymywani w Rosji przez dwa miesiące. Statek został wypuszczony dopiero po ośmiu miesiącach. W lipcu 2017 roku Międzynarodowy Trybunał nakazał Rosji zapłacić 5,4 mln euro (około 6 mln dolarów) za szkody poniesione w Holandii w związku ze sporem. Jednak Rosja początkowo nie uznała decyzji sądu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych